Tanácsok
Mit lehet tenni a párásodás ellen?
A hűvös őszi időben jellegzetes autóvezetői élmény, hogy a kocsi ablakfelületei intenzíven párásodnak. A párától meg kell szabadulni.
Ködben, esőben vezetni
Nagy esők, reggeli hidegek, köd - csupa olyan körülmény, ami próbára teszi a sofőröket és a járművüket is. Felkészültséggel, figyelemmel kell közlekedni, és letenni a "szárazúti" rutint.
Óraátállítás: meg kell szokni
Az óraátállítást követő hetekben sok autósnak kell átállnia arra, hogy délután a nappali világosság helyett már szürkületben vagy sötétben fog közlekedni.
Ez a négyévszakos gumik ideje
A változékony idő a télies reggelekkel, a nappal 10 celsius fokot is megközelítő vagy meghaladó hőmérséklettel és sokszor csapadékkal csak a négyévszakos gumival járókat nem hozza zavarba. Mert a fenthagyott nyári gumi reggel és hideg csapadékban tud keveset, a téligumi pedig a felmelegedő időben teljesít rosszabbul.
Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.
Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.
Jó fényszóróval nekivágni a fényhiányos időszaknak
A műanyag fényszórók problémája, hogy ugyan jobban ellenállnak a kőfelverődésnek, mint az üveg, viszont puhább a felületük, így sérülékenyebbek a karcolásokkal szemben, ráadásul öregednek. Viszont polírozással felfrissíthetőek.
Rémtörténetek a műhelyből
Hiába fiatal és jó nevű egy autó, ugyanúgy igényli a karbantartást. Az elmulasztott javítások életveszélyessé tehetik az autót.
Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.
Megelőzhető lerobbanások
Az alkatrészek gyártói meghatározzák az élettartamokat, így ismerhető a csereperiódus. Mégis az esetek többségében csak a lerobbanáskor cserélik a hibát okozó alkatrészt az autóban.