A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Csapadékformák váltják egymást, folyamatosan gondoskodva a nedves útfelületekről. Az időszak jellegzetessége, hogy a csapadék nem mindig elég az ablaktörlésre, gyakran nincs is, csak a többi kocsi által felszórt útivíz az üvegen. Így nem feltétlenül van külső vízutánpótlás, hogy tisztára is lehessen törölni legalább a szélvédőt az ablaktörlővel, így a koszos vízpermet fele rászárad az üvegre, mire elég összegyűlne belőle egy „lapátoláshoz”. Így ilyenkor marad az ablakmosó intenzív használata, ami elég mosófolyadék igényes. Erre gondolva legyen tele mindig az ablakmosótartály az évszaknak megfelelő folyadékkal, és nem árt egy tartalék sem a csomagtartóban, főképp azokban az autótípusokban, amelyek nem jelzik a tartály kiürülésének a közeledtét.
A fényszórómosóval is rendelkező autóknál annak a pluszfogyasztására is gondolni kell – gondolnak erre a gyártók is, mert sok típusnál vagy külön kapcsolható, vagy csak meghatározott ablakmosásra jut egy fényszórómosás. A hátsó ablaktörlővel és mosóval is rendelkező autótípusokon pedig, főképp a kombik esetén a hátsó mosót külön tartály táplálja, ennek a feltöltésére is oda érdemes figyelni.
Meg arra is, hogy nem csak a szélvédő van koszos üvegfelületként az autón. Így, ha teljes mosást nem is kap a kocsi (abból a meggondolásból, hogy két kilométeren belül újra koszos lesz), azonban legalább az első oldalsó üvegeket és a hátsó szélvédőt érdemes otthon, vagy egy benzinkútnál lemosni. És akkor a visszapillantótükrökről se feledkezzenek el, mert a kosz azon is rendesen megül, annyira, hogy ha a tükröt is koszréteg fedi, valamint az oldalüveg is koszos, és ráadásként még a fényviszonyok is olyanok, könnyen előfordulhat, hogy a tükörbe pillantva a vezető észre sem veszi a hátulról érkezőt, ez pedig balesetveszélyes helyzetet teremt.
A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.

A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.
Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.

Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.
Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.

Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.
Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.

Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.
Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.

Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.
Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.

Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.
Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.

Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.

Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.