13 tetőboxot tesztelt a legismertebb német autóklub az ADAC. A sítúrák elvárásaiból indultak ki.
A német autóklub (ADAC) 13 tetőcsomagtartóra szerelhető tetőboxot próbált ki, amelyek ára 300 és 900 euró (kb. 120-360 ezer forint) között, az űrtartalma pedig 340 és 430 liter között mozgott. A tesztelésre kiválasztott tetőboxoknak alapvetően két feltételnek kellett megfelelniük: beleférjenek 175 cm hosszú sílécek illetve a nyári vakációra jellemző tárgyak. A teszteken négy pár síléc, köztük sícipő szolgált terhelésként. A vizsgálati kritériumok közül a legfontosabb a biztonság volt: mennyire bírják a boxok egy baleset vagy egy hirtelen manőver erőhatásait. A tetőboxnak többféle szempontnak meg kell felelniük: biztonságosan rögzíthetőnek, ütésállónak, esőállónak és könnyen felszerelhetőnek kell lenniük – mindemellett kellő térfogattal és kis tömeggel. Nem utolsó szempont a fagytűrés és az aerodinamikailag kedvező forma sem.
A teszt győztese az Audi által kínált gyári tetőbox (830 euró – 320 ezer forint) lett, amely már hagyományosan Thule gyártmány. Nagyon jó eredményt ért el a törésteszten, jó értékelést kapott a a dinamikus kitérési manővereken és a fékteszteken. Az ADAC szakemberei azonban ennél a típusnál is találtak kivetnivalót, soknak tartották a súlyát, ami 23 kg, valamint a „power click system” elnevezésű zárszerkezetet is nehézkesen lehetett kezelni.
A teszt vesztesei a Northline (549 euró – 220 ezer forint) és a VDP (390 euró – 160 ezer forint) tetőboxai. Mindkettő kudarcot vallott az ADAC Citycrash-en, mert terhelés alatt a rögzítései kilazultak. Ez azzal a veszéllyel jár, hogy egy valós balesetben a tetőboxok leeshetnek a járműről. A VDP tetőboxnak a hidegteszt során, -20 fokban, elrepedt a fedele, miután egy 2,5 kilogrammos próbatestet egy méter magasból ráejtettek. Arra is felhívták a figyelmet a tesztelők, hogy egyes doboz típusoknál az összeszerelés türelemjátékká válhat. Ez a helyzet a VDP-box esetében, de még inkább a Škoda gyári tetőbox felszerelésénél van szükség sok türelemre. Minimum fél órás szereléssel számolhatnak azok, akik ilyen tetőboxokat vásárolnak. A legkönnyebben az Atera, az Audi, a Mercedes, a Hapro és a Thule boxait lehet felszerelni. A BMW tetőbox csak eredeti, speciális horonyszélességű BMW tetőcsomagtartókkal használható. Ennek a tetőboxnak a megvásárlásakor tudni kell azt is, hogy csak egy adott típushoz illeszthető.
Az ADAC a gyártó által adott információk pontosságát is értékelte. Az Audi, a Northline és a Thule tetőboxok körülbelül 10 százalékkal kisebbek a gyártó által megadott adatoknál, de az utolsó helyen álló VDP-nél még ennél is nagyobb, 20 százalékos eltérés volt tapasztalható, ami 80 literrel kisebb kapacitást jelent a valóságban. Ma már minden tetőbox zárható. Ennek ellenére vannak különbségek. Pozitívum: a Kamei és a VDP tetőboxoknál a zár automatikusan és hallhatóan reteszelődik, amikor a dobozt becsukják. Ez biztonságérzetet ad, hogy a doboz megfelelően zárva van.
Tippek a vásárlóknak:
– A gyorskioldó rögzítőkkel ellátott rögzítési rendszerek kényelmesebbek;
– Jobb a hozzáférés, ha a doboz mindkét oldalról nyitható;
– A tetőboxba puha poggyászokat érdemes szállítani, például táskát, hálózsákot, takarókat;
– Nehéz vagy nedvességre érzékeny tárgyakat a csomagtartóba kell tenni;
– Nem szabad elfeledkezni a megváltozott járműmagasságról – parkolóházakba, vagy akár a saját garázsba behajtásnál erre érdemes figyelni;
– Vezetés közben a jármű érzékenyebb az oldalszélre;
– A megnövekedett üzemanyag-fogyasztás és a megnövekedett szélzaj miatt használaton kívül a tetőboxot és a tetőcsomagtartót érdemes leszerelni
A nyestek kedvenc játszótere
Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.
A nyestek kedvenc játszótere
Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.
Ködös, nedves időt jósolnak a következő napokra!
A tartós ködös időben nagymértékű a csapadék lecsapódása az útfelületekre. Ezért ezek nyálkássá, erősen csúszóssá válnak, jobban, mint az esős felület, mivel most a fagypont körüli hőmérsékletben megindul a jegesedés!
Ködös, nedves időt jósolnak a következő napokra!
A tartós ködös időben nagymértékű a csapadék lecsapódása az útfelületekre. Ezért ezek nyálkássá, erősen csúszóssá válnak, jobban, mint az esős felület, mivel most a fagypont körüli hőmérsékletben megindul a jegesedés!
Elő a jégkaparókkal!
Beköszöntött az az időszak, amikor a szabadban parkoló autók üvegfelületeire reggelre ráfagy a pára, vékony, jeges felületet képezve. Elindulás előtt ezt gondosan le kell takarítani!
Elő a jégkaparókkal!
Beköszöntött az az időszak, amikor a szabadban parkoló autók üvegfelületeire reggelre ráfagy a pára, vékony, jeges felületet képezve. Elindulás előtt ezt gondosan le kell takarítani!
Jár büntetés a télen nyári gumit használóknak?
Sokakban felmerül a kérdés, hogy büntethető-e az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használat, illetve az ilyen esetet miként ítéli meg a hatóság és a biztosítók egy esetleges baleset után?
Jár büntetés a télen nyári gumit használóknak?
Sokakban felmerül a kérdés, hogy büntethető-e az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használat, illetve az ilyen esetet miként ítéli meg a hatóság és a biztosítók egy esetleges baleset után?
Mire számítsunk a gumisnál?
Szerelési árak, gumiabroncs árak, mitől lehet olcsóbb, mitől drágább a téligumira való átállás.
Mire számítsunk a gumisnál?
Szerelési árak, gumiabroncs árak, mitől lehet olcsóbb, mitől drágább a téligumira való átállás.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Most már tényleg jöjjön a téligumicsere!
Vasárnap már december, jövő pénteken jön a Mikulás, várhatóan tartósan hideg idő lesz, ködös, nedves reggelekkel, nem mindegy milyen gumikon jár az autós.
Most már tényleg jöjjön a téligumicsere!
Vasárnap már december, jövő pénteken jön a Mikulás, várhatóan tartósan hideg idő lesz, ködös, nedves reggelekkel, nem mindegy milyen gumikon jár az autós.
Mit ne tegyünk csúszós úton?
Pár pontban összegyújtöttünk jótanácsokat, amelyek megtartásával minden sofőr jobban teljesíthet, amikor csúszik az út.
Mit ne tegyünk csúszós úton?
Pár pontban összegyújtöttünk jótanácsokat, amelyek megtartásával minden sofőr jobban teljesíthet, amikor csúszik az út.