A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.
A szakmai szóval ADAS rendszereknek rövidített (Advance Drive Assistance Systems – fejlett vezetéstámogató rendszerek) eszközök közös jellemzője, hogy a működésükhöz adatokat gyűjtenek, elsősorban videó- vagy radar elven működő szenzorokkal. E szenzorok elhelyezése műanyag fedelek alatt történik a lökhárítóban, vagy a hűtőmaszkban, illetve az optikai elvet alkalmazókat szélvédő mögé helyezik. Az érzékelőknek meglehetősen sérülékeny az elhelyezésük. Az orr részen beszerelt szenzorok már a legkisebb parkolói lökdösődés során is károsodhatnak. A szélvédő mögöttiek elhelyezése jóval védettebb, esetükben nem a szenzor károsodása a jellemző, hanem a szélvédő sérülése, amely egyrészt zavarhatja az észlelést, másrészt a szélvédő cseréjénél ad plusz feladatot a szakműhelyeknek.

Ugyanis a szélvédőn át kitekintő ADAS rendszerekkel szerelt autókban nem elég precízen visszaragasztani az új üveget: be is kell állítani a vezetéstámogató eszközöket. Autószélvédőkre szakosodott szakműhelyek szerint tíz szélvédőcseréből négy esetben szükséges az asszisztens rendszerek beállítására a szélvédőcsere után. Ezzel mindenképp számolni kell annak, aki ADAS rendszerrel felszerelt autót használ. Maga a beállítás „laptoppal” történik, az OBDII szervizcsatlakozó segítségével.

A javításra érkező autó fedélzeti számítógépét kikérdezik, a kapott eredményt eltárolják. Az új szélvédő beragasztása után ismét lekérdezik a vezérlő egységet, hogy generált-e a beavatkozás új hibajelet. Ha ez megvan, akkor kezdik a kalibrálást, akkor is, ha nincs hibajel. Ugyanis az ADAS eszközök a jól elvégzett szélvédőcsere során a legritkább esetben jeleznek hibát. Épp ez a veszélyes a dologban. Ugyanis a rendszerek működnek, csak a megváltozott szélvédő állás, üvegvastagság, az üveg fénytörése, szennyezőanyagtartalma okán rossz helyre pozicionálnak. Ez természetes, hiszen a beszereléskor nem kerül ezredmilliméter pontossággal ugyanoda az üveg, ami ráadásul az anyagjellemző miatt nem lehet pont ugyanolyan, mint amivel a gyárban szerelték, még akkor sem, ha ugyanaz a gyártó készítette.

Emiatt van szükség a rendszerek utólagos kalibrációjára. Ez történhet statikusan műhelykörülmények között, vagy dinamikusan, azaz valós körülmények között. Igazán mindkettő körülbelül fél-, háromnegyed órát igényel, csupán a szabadban a kalibráció elvégezhetősége függ az időjárástól és a napszaktól (este nem lehet, ahogy esőben sem). Típusfüggő, hogy miként kell eljárni. A markerjelek alapján a szoftverrel ellenőrizhető, hogy mit látnak a szenzorok, és eszerint állítható be az ADAS rendszer. A lényeg, hogy a működése, érzékenysége ne térjen el a gyári beállításoktól, hiszen nem mindegy, hogy például a sávtartó rendszer hova gondolja az autót, vagy, hogy a holttérfigyelő mikor jelez.

Mi a jó követési távolság?
Európa több országában a „két másodperces szabály” szolgál alapul a biztonságos követési távolság meghatározására.

Mi a jó követési távolság?
Európa több országában a „két másodperces szabály” szolgál alapul a biztonságos követési távolság meghatározására.
Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.

Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.
Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.

Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.
Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.

Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.
Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.

Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.
Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.

Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.
Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!

Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!
Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!

Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!