Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.
Persze első hallásra bagatellnek tűnik a koszos szélvédő problémaköre, azonban az őszi-téli időszakban a gyalogos- és kerékpáros elütések, valamint gyakorta az elsőbbségadás elmulasztásából származó balesetek jó része vezethető vissza az autóból való rossz kilátásra. Az autóból történő jó kilátás elsődleges fontosságú, amelynek alapja a tiszta szélvédő. A súlyos balesetet okozók közül, az ügyészség által nyilvánossá tett esetekben szép számmal hivatkoztak például az őket elvakító napfényre. Egy utcakoszos szélvédő jelentősen gátolja a kilátást, különösen alacsonyan beeső napfénynél, hiszen a szélvédőre rakódott kosz „szétteríti” a beeső fényt.
Tehát ablakmosás, ablaktörlés gyakorta, mert a fényterülés problémája nem csak beverő napfényben fordul elő, hanem sötétben is. Ugyanis a szemből jövő autók fényszóróinak a fénye ugyanígy szétterül a mocskossá vált szélvédőn és akadályozza a kilátást. Főként igaz ez a hegyes- dombos vidéken autózóknál, az utak szintkülönbségei miatt akarattalanul is sok az elvakító pillanat vezetés közben. A nagyobb fénytelítettségű led-fényszórók elterjedésével az ilyen vakító hatás is nőtt, még tiszta szélvédővel közlekedve is.
A szélvédő tisztántartásának fontossága még hangsúlyosabb az utóbbi évek autótípusainál bevezetett vezetéstámogató rendszerek jó működéséhez. Ezek érzékelőinek egy részét a szélvédő mögött helyezik el a gyártók, rendszerint a felső középső részen: az elhelyezésük itt a legkevésbé zavaró a sofőr szempontjából, mert ezen a részen helyezik el a belső visszapillantótükröt is, amely a kilátásba amúgy is betakar (egy olyan szélvédő felületen, amelyen át leginkább az eget nézegethetné a vezető, így kevésbé lényeges területe az üvegnek az átláthatóság szempontjából). Az elhelyezési pont azonban a legtöbb típusnál kívül esik az ablaktörlő törlési területén, így a rendszeres üvegtisztítás nem elhanyagolható.

A vezetéstámogató rendszerek addig működnek, amíg értékelhető jeleket kapnak az érzékelőiktől. Ideális vezetési körülmények között ezek a rendszerek is inkább működőképesek (akárcsak a sofőr). Romló körülmények között, például erős csapadékban, vagy olyan szituációkban, amikor erős a sárfelhordás, például autópályán eső után, de leginkább havazás után-, és közben, az olvadék-felhordás, amely általában szennyezőbb, mint az esővíz, tehát amikor a szélvédő koszolódása is fokozott, akkor az érzékelők „megvakulására” is nagyobb az esély. Tehát olyankor hagyhatják cserben a sofőrt a vezetéstámogató rendszerek, amikor éppen a legnagyobb szükség lenne rájuk. Így ennek a szituációnak a megelőzésére is törekedniük kell az olyan sofőröknek, akik számítanak (illetve rendszeresen támaszkodnak) a vezetéstámogató rendszerek működésére.
Éppen ezen okokból a szélvédő tisztántartására jópár segítő eszközt fejlesztett ki az autóipar. A kosz feltapadásának a titka, hogy megkapaszkodik az üveg apró, számunkra nem látható felületi egyenletlenségeiben. Modern felületkezelő szerekkel “simábbá” tehető a szélvédő felülete. Ezáltal egyrészt nehezebben tapad meg a kosz: lepereg, nem kenődik, hanem cseppekbe összeáll, amelyen át valamivel jobb a kilátás. Másrészt ablaktörléskor a lapátok könnyeben le tudják tolni, szétkenés nélkül, egy lapát lendülésre, nem kell hosszasan törölni és minden alkalommal mosófolyadékot is használni. Lehet kapni autósboltokban, barkácsáruházakban is ilyen szereket, illetve érdemes autókozmetikákban kérni a szélvédő nanokezelését. Az utóbbiban előnyös, hogy nagy gyakorlattal rakják fel, és tapasztalataink szerint is hatásos.
A felületkezelő szerek használatával tehát a szennyeződés feltapadása ellen és a könnyebb tisztításért is tesz az autós. Érdemes az ilyen anyagot a visszapillantótükrök üvegfelületén is alkalmazni. A megelőzés mellett a szélvédő és az üvegfelületek tisztántartása a fontos. Nem szabad lustának lenni, ha koszos a szélvédő, az oldalablakok, a hátsó üveg, akkor ki lehet állni egy benzinkútnál, mindenhol ott az ablakmosó készség. Rendszeresen ellenőrizni kell az ablakmosó tartály telítettségét és tartani az autóban egy flakon ablakmosó folyadékot. Az utóbbi 10-20 év autói jelzik, ha fogyóban a tartályban a folyadék, ez segítség, de ne feledjük el, hogy a fényszórómosóval is rendelkező autók mosófolyadék felhasználása is intenzívebb a mosások során, nem véletlenül nagy kapacitásúak az ablakmosó rendszerek tartályai.
A jó kilátásért fontos, hogy az autó ablakmosó-, törlő berendezései jól működjenek. Így ellenőrizni kell ebben az időszakban az ablaktörlőlapátok állapotát: ha csíkot húz, akkor már a végét járja, kopott-, szakadozott az éle. Ha ugrál az se jó (vélhetőleg már öreg, megkeményedett a lapát anyaga). Mindkét esetben cserélni kell. Az ablakmosóknál a leggyakoribb probléma, hogy a vízsugár „rossz helyre megy”, a szervizek be tudják állítani a megfelelő szórásképet. Azt ne feledjük, hogy az nem feltétlenül hiba, ha az ablakmosót álló helyzetben üzemeltetve a folyadék jó része a tetőn landol. Ugyanis ezeket a rendszereket úgy tervezik, hogy országúti-, vagy autópályatempón is rendesen működjenek, ehhez kell a nagyobb folyadéknyomás, mert haladás közben a légáram a szélvédőre tolja az álló helyzetben a tetőre jutó mosófolyadékot. Álló helyzetben szakaszosan működtetve a mosóberendezést, rövid „fröcskölésekkel” lehet elérni, hogy a szélvédőre kerüljön és ne a tetőre a folyadék.
Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.

Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.
Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.

Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.
Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.

Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.
Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.

Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.
Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.

Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.
Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!

Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!
Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!

Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!
Kerékpárszállítás autóval: bringát a tetőre!
Sokan vinnék, vagy viszik magukkal a kerékpárjaikat túrázásra vagy hosszabb pihenésre. Nem mindegy miképp és mivel szállítják az autón a bringákat!

Kerékpárszállítás autóval: bringát a tetőre!
Sokan vinnék, vagy viszik magukkal a kerékpárjaikat túrázásra vagy hosszabb pihenésre. Nem mindegy miképp és mivel szállítják az autón a bringákat!