Érdemes műszaki ellenőrzéssel kezdeni, amelynek során a világítás, a fék, illetve a fékbetétek, valamint az olaj és az olajszint állapotának a felmérése az elsődleges. Ellenőrizendő a lánc épsége, illetve a megfelelő kenése is. A gondosan karbantartott lánc élettartama két-három szorosa lehet az eredetileg előírtnak. Ugyancsak fontos indulás előtt megvizsgálni az abroncsnyomást. A nyomásértékek ellenőrzésénél a gyártó által javasolt értékeket kell figyelembe venni. Érdemes a teleszkópokat a tervezett túraútvonal terepviszonyaihoz állítani. Bár a motoros túrák nem ettől lesznek izgalmasak, de fontos eltenni a motorkerékpár okmányait, a személyes iratokat és a baleseti bejelentőt is.
Célszerű megfelelő viseletet választani a motoros túrához, hiszen a nem jól megválasztott öltözék befolyásolja a komfortérzetet, emellett optimális védőruházat nélkül balesetek esetén a sérülésesély megnő. A megfelelő lábbeli kiválasztására is nagy hangsúlyt kell fektetni, hiszen a félcipő, vagy a magas szárú utcai cipő még egy 10 perces utcai motorozásra sem jó viselet. A bukósisak és a kesztyű is a kötelező felszerelés része, csak úgy, mint a személyenkénti láthatósági mellény.
Miután ellenőriztük a kötelező tartozékokat, anyagi lehetőségeinkhez mérten tegyünk be a tároló dobozba néhány hasznos kiegészítőt. Nem foglal sok helyet például egy gyújtógyertya, vagy egy gyertyakulcs sem, emellett szükség lehet néhány pótkulcsra is, hiszen előfordulhat, hogy elvész az eredeti. Ne felejtsük el, hogy a lánc a motor egyik leginkább igénybevett része, ezért vigyünk spray-t annak érdekében, hogy minden időben gondoskodhassunk a megfelelő kenésről. Emellett tanácsos elvinni a motoros túrára defektjavító készletet is, így elkerülhető a hosszabb ideig tartó kényszerű megállás.
Mindig legyen a csomagban víz, hiszen a melegebb hónapokban eleve több folyadékot kell fogyasztani. A nyár szeszélyes évszak, egy verőfényes napon és előfordulhat zápor, ezért célszerű eltenni esőruhát, törölközőt, egy váltó alsóruházatot. Szintén praktikus magunkkal vinni egy vízhatlan irattartót is, így a fontosabb iratok zápor közben is szárazak maradhatnak.
Magyarország a motoros túrák szempontjából nagyon kedvező helyen fekszik, hiszen a környező országokban számtalan vonzó célpontot lehet felkeresni egy kisebb-nagyobb motoros utazás alkalmával. A közeli lehetőségek közül érdemes ellátogatni a Kárpátok északi csúcsainál található lengyelországi Zakopánéba, de számtalan látnivalót rejteget a szlovákiai Donovali, valamint az ausztriai Grossglockner, amely tulajdonképpen a motorosok fellegvárának is tekinthető.
„Emellett érdemes lehet felkeresni a szlovéniai Soca folyót és környékét, a hosszabb utakat kedvelőknek pedig az Stevilo-hágót ajánljuk, mely Olaszország legszebb motoros útvonala” – tette hozzá Csima Béla, a Moped91 Kft. ügyvezető igazgatója. Nem utolsósorban ez Európa második legnagyobb hágója, közel 8 százalékos emelkedőkkel és számtalan végeláthatatlan szerpentinnel.
Csodálatos helyekben természetesen hazánk is bővelkedik. Így hosszabb-rövidebb túrákra érdemes lehet motorral felfedezni a Balatont és környékét, emellett a Bakony és az egri Szépasszonyvölgybe, ahol hangulatos éttermek és családi borpincék várják a látogatókat.
Ne marja a rozsda
Sokan nem gondolnak rá, pedig az autó fenéklemezei is sérülnek, sérülhetnek a normális utcai használat során is. Érdemes a tél előtt kijavítani a hibákat.
Ne marja a rozsda
Sokan nem gondolnak rá, pedig az autó fenéklemezei is sérülnek, sérülhetnek a normális utcai használat során is. Érdemes a tél előtt kijavítani a hibákat.
Rosszul választott téligumival is lehet csúszkálni
A takarékoskodás is lehet hátrányos, például, ha a téligumibeszerzésnél azon spórol az autós, hogy csak a hajtott tengelyre vásárol évszakspecifikus abroncsot, vagy a kopott gumikat szintén csak az egyik tengelyen cseréli le.
Rosszul választott téligumival is lehet csúszkálni
A takarékoskodás is lehet hátrányos, például, ha a téligumibeszerzésnél azon spórol az autós, hogy csak a hajtott tengelyre vásárol évszakspecifikus abroncsot, vagy a kopott gumikat szintén csak az egyik tengelyen cseréli le.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még hónapokig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még hónapokig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
Itt az ideje a téli felkészítésnek
Ha egyszer már havazik és jön a fagy, akkora a legtöbb addig el nem végzett téli ápolással elkéstünk, aznap már nem segítenek. Viszont ha felkészültünk a télre, könnyebb lesz az indulás és az autózás is.
Itt az ideje a téli felkészítésnek
Ha egyszer már havazik és jön a fagy, akkora a legtöbb addig el nem végzett téli ápolással elkéstünk, aznap már nem segítenek. Viszont ha felkészültünk a télre, könnyebb lesz az indulás és az autózás is.
Tönkremehet a gumiabroncs, ha rosszul tárolják!
Hiba azt gondolni, hogy a leszerelt autógumiknak nem lehet semmi baja. A helytelen tárolás többet öregíthet egy gumiabroncson, mint a folyamatos használat.
Tönkremehet a gumiabroncs, ha rosszul tárolják!
Hiba azt gondolni, hogy a leszerelt autógumiknak nem lehet semmi baja. A helytelen tárolás többet öregíthet egy gumiabroncson, mint a folyamatos használat.
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Csereidő: mehetnek fel a téligumik
Már elég alacsony a napi középhőmérséklet a nyári abroncsok télire cseréléséhez. A naptár is időszerűséget jelez, bármikor hidegebbre fordulhat az időjárás.
Csereidő: mehetnek fel a téligumik
Már elég alacsony a napi középhőmérséklet a nyári abroncsok télire cseréléséhez. A naptár is időszerűséget jelez, bármikor hidegebbre fordulhat az időjárás.
Segítünk a téligumi vásárlásban
Ok lehet a vásárlásra, ha sérült, vagy elkopott az eddig használt gumigarnitura, de az is, ha valaki új(abb) autót vásárolt, és nem kapott hozzá évszakos váltókészletet.
Segítünk a téligumi vásárlásban
Ok lehet a vásárlásra, ha sérült, vagy elkopott az eddig használt gumigarnitura, de az is, ha valaki új(abb) autót vásárolt, és nem kapott hozzá évszakos váltókészletet.