Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.
Úgy gondoljuk mindenki, aki a szabadban parkol, találkozott már a nyestek problémájával. Ezek a mozgékony kis ragadozók szívesen lakják be esténként az autókat, bár, hogy mit szeretnek benne, nehezen érthető. Lehet kis rágcsálókat keresnek a motortérben, vagy szét akarnak nézni a kocsi tetejéről. Egy biztos, azért jelezni szeretnék az autótulajdonosoknak, hogy arra jártak.
Lábnyomok a kasznin, a meredek fényezett részeken körömkarcolások, ürülék a sárvédő élén, tetőn, csomagtérajtón – ez utóbbi lehetőleg úgy, hogy rés felett legyen nehezen lelökdöshetőn, és jusson belőle bentre is. Az meredek hátfalú kocsiknál a hátsó ablaktörlőt kapaszkodónak használják, idővel lejjebb is rángatják, mint ahogy állna eredetileg.
Mindez ugyan bosszantó, valamelyes kárt is okoz, de az igazi pusztítást az olajszagú motortérben végzik. Szerencsés esetben csak jelet hagynak: legutóbb a szívósor tetejéről dobáltam ki megrágott kenyereket, barátom a fényszóró mögött akadt halmaradékokra (Budapest közepén). Igen kis helyekre befurakodnak, lábnyomok és szétkent sár tanuskodnak erről a motortéri burkolatokon. A baj akkor kezdődik, amikor finomnak tűnő kábeleket vagy csöveket találnak.
Ez utóbbi esetben is különböző szintjei vannak a károkozásnak. Különféle műszaki hibák, elektromos zárlatok, elcsurgó folyadékok, működésképtelenség: attól függően, hogy mit találnak meg. Egy hónapon belül az ismerettségi körben ennél komolyabb bajt okoztak. Az autótulajdonosnak az tűnt fel, hogy fény szűrődik ki a garázsból: kiderült a kocsi motortere kigyulladt. Azonnal kitolták az épületből, eloltották a motortéri tüzet, de ez alighogy sikerült lángra lobbant a műszerfal. A tűzoltókat is kihívták. Mire kiértek a hivatásosok, addigra sikerült ismét megfékezni a tüzet, de lényegében a kocsi odalett. A tűzoltói vizsgálat szerint a műszarfaltömbön belül indult a tűz, oda jutott be valahogy az állat és rágott el vezetékeket. Erre azért nehéz felkészülni.
A probléma évtizedek óta ismerős, sőt talán mióta autó létezik. Az autógyártók is igyekeztek tenni ellene, kutatták mit szeretnek a kis állatok, és mi az, ami számukra nem finom. Majd adalékolták a gumicsövek, szigetelések anyagát, több-kevesebb sikerrel. Sokféle autót használva, a cikk írójánál egy Toyota és egy Skoda motortéri hangszigetelését szedték szét, a többi kocsit csak megjelölték kívülről, vagy mint feljebb említettem, étteremnek nézték.
Az autóhasználók is próbálkoznak sokféle trükkel a nyestek elriasztására. Felsoroljuk, amelyekkel találkoztunk, el lehet gondolkozni kinek, mi vált be:
- Kutyaszőrt tenni a motortérbe kis vászonzacskóba (zokni)
- Emberhajat tenni a motortérbe kis vászonzacskóba
- Nyestriasztó szert tenni a motortérbe
- Nyestriasztó vegyszerrel befújni a motortér környezetét
- Ultrahangos nyestriasztó
- WC illatosítót tenni a motortérbe (minél erősebb szagú tablettást)
- Körberakni az autót műanyag vizespalackokkal
- Kifeszített, lefektetett csirkehálóra (drót) parkolni
- Ecetet spriccelni a motortérbe

Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.

Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.

Hamarosan lejár a határidő
290 ezren befizették a gépjárműadót, amelyet április 15-ig lehet rendezni.

Autópályán Boszniába
Júniusig elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is.

Gyakorivá váltak a vasúti ájáróban történő balesetek
A MÁV felhívta a figyelmet arra, hogy a múlt heti tiszaeszlári az ötödik halálos vasúti átjárós baleset az idén.

Nem csatoltak, rosszul jártak
A kisebbik baj, ha valaki nem csatolja be a biztonsági övét és ezért megbünteti a rendőr. A nagyobb baj, ha balesetet szenved, és megsérül miatta.
Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.

Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.
Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.

Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.
Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.

Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.
10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.

10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.

10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.

Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.

Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.
Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.

Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.