Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.
A meleg nyári időszakokban gyakrabban előfordul, hogy a kényelmi, valamint a komfort szempontjait előtérbe helyezve a motorosok egy része mellőzi a bukósisak, vagy a védőruházat használatát. Különösen rövid távú (néhány kilométeres), településen belüli, valamint a mellékútvonalon közlekedő motorosoknál, segédmotorosoknál figyelhető meg ez a gyakorlat. Azonban nem szerencsés a megoldás, mert a testi védelem hiánya baleset esetén súlyosabb sérüléseket okoz.
A bukósisak a motorkerékpáros legfontosabb biztonsági felszerelése, amely a súlyos-, illetve a halálos fejsérülésektől, továbbá agykárosodásoktól védi megmentőjét. A megfelelő motoros védőruházat alatt alapvetően a hosszú motoros felsőruházatot és nadrágot, valamint a motoros kesztyűt és csizmát (annak hiányában hosszú szárú cipőt) értjük, és fontos, hogy a ruházat gerinc, valamint ízületvédő protektorokat is ellátott legyen. Szandálban, pólóban, rövidnadrágban a motorozás veszélyes, az emberi test (és bőrfelület) minimális védelme sincs megoldva, és már egy alacsony sebességű, külső behatás (közreműködő) nélküli borulás is súlyos sérüléssel, valamint életre szóló esztétikai hiányosságokkal fenyeget.
A védőruházat gyártók készítenek nyári felszerelést is, ezek használata komfortosabbá teszi a nyári motorozást. A nyári felszerelés esetén megoldott a szellőzés, a vékony de erős, néha hálószerű anyagok speciális kialkítása képes védeni a bőrfelületeket, a beépített protektorok pedig a az izületek, csontok, gerinc védelmét képesek ellátni. A ruházat mellett a motoros bakancsokból is lkéteznek a meleg időben való viselésre szántak, ahogy a katonáknak is kifejlesztettek sivatagi bakancsokat. És bár a speciális motoros védőruházatok nem tartoznak a legolcsóbb holmik közé, mégis érdemes arra beruházniuk a motorosoknak.
A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.

A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.
Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.

Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.
Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.

Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.
Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.

Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.
Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.

Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.
Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.

Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.
Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.

Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.

Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.