A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.
A sorba vett autóellenőrzések egy része otthon is elvégezhető, ha a tulajdonos rendelkezik minimális műszaki tudással, de aki nem érez rá túlzott indíttatást, az a kocsival guruljon be egy szervizbe és ott végeztesse el a szükséges ellenőrzéseket. A feladatok között érdemes az autó elektromos rendszerével kezdeni, mivel a hidegben nagyon sokszor adják meg magukat az meleg időben jól működő öregedő-, vagy alultöltött akkumulátorok.

Aki maga ellenőriz, az multimétert használhat, a szervizekben többféle céleszköz is szolgál hasonló célból. Mérni kell az akkumulátor feszültségét álló, és járó motornál. Ekkor a töltés mérése alapján a generátor állapotáról is képet kaphatunk. Felkapcsolva néhány komoly fogyasztót (világítás, hátsó ablakfűtés) és közben mérve a töltőfeszültséget, ha az lényegében nem változik a terhelt állapotban, akkor jól üzemel a generátor is. Ha a töltés leesik, akkor érdemes szakszervízben ellenőriztetni a generátor állapotát is.

Ellenőrizzük, hogy funkciónál-e az összes világítás, indextől a fényszóróig. A rossz izzókat cserélni kell, a kontakthibákat javítani. A fényszórók beállítását szervizben tudják elvégezni, ez is fontos lépés, hiszen a rosszul beállított fényszóróval nem csak a sofőr nem lát jól, de vakíthatja is a szembejövőket.

A nyitott motorháztetőt kihasználva ellenőrizhetők a folyadékszintek: motorolaj, fékolaj, szervóolaj (ha van), hűtővíz, ablakmosófolyadék. Az alacsony nívójú folyadékokat után kell tölteni. Nem kihagyható az ékszíjak csekkolása sem. A motorháztetőt lecsukva ellenőrizni kell az ablaktörlők állapotát, a szakadozott, öreg lapátok cserélendők. Ezután jöhet a gumik ellenőrzése: keressünk szálszakadásra utaló dudort, mérjük meg a mintázat mélységét és ellenőrizzük a guminyomást.

Az autós megemelve átnézhetők az alsó régiók. Így a futóművek állapota. A kerekeket keresztben és hosszában megrángatva kapható kép a gömbfejek állapotáról, a lengéscsillapítóknál olajfolyást, a porvédő szakadását kell megnézni. A kerekeket leszerelve átvizsgálható a féktárcsák és fékbetétek állapota, a féltengely gumiharangok és a kormányösszekötő gumiharmonikáinak állaga. Az autó alá nézve olajfolyási nyomokat és fizikai sérüléseket kell keresni, valamint szemrevételezni a kipufogót, amelyen, ha koromcsíkokat látunk, akkor bizony kifúj a rendszer. Érdemes ekkor rozsda tekintetében is körülnézni az alvázon.
Rendszerint egy idősödő, rendszeres használatban lévő autón mindig találni javítani valót. A talált hibát mielőbb szereljük, vagy szereltessük meg, egyrészt üzem- és közlekedésbiztonsági szempontból, másrészt, hogy ne váltson ki újabb hibákat.

Mi a jó követési távolság?
Európa több országában a „két másodperces szabály” szolgál alapul a biztonságos követési távolság meghatározására.

Mi a jó követési távolság?
Európa több országában a „két másodperces szabály” szolgál alapul a biztonságos követési távolság meghatározására.
Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.

Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.
Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.

Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.
Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.

Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.
Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.

Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.
Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.

Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.
Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!

Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!
Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!

Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!