Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Mintegy 19 800 ember halt meg az uniós utakon bekövetkezett közúti balesetekben 2024-ben, mintegy 600-zal kevesebben, mint az előző évben, ami egyéves viszonylatban 3 százalékos csökkenést jelent. Az Európai Bizottság jelentése szerint a közúti balesetek során bekövetkezett halálesetek száma nagyobb mértékben csökkent 2024-ben, mint 2023-ban. Mégis az uniós bizottság véleménye szerint a feljegyzett adatok azt mutatják, hogy a legtöbb tagállam nem tudja teljesíteni az EU azon célját, hogy 2030-ra felére, 2050-re pedig nullára csökkentse a közúti halálesetek számát.
A közúti biztonság terén elért előrehaladás az EU-ban továbbra is egyenetlen. Míg egyes tagországok jelentős előrelépéseket tettek, mások továbbra is küzdenek a halálos balesetek számának csökkentéséért. Az elmúlt öt évben Görögországban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban jegyeztek fel “szerény csökkenést” a közúti halálesetek számát tekintve, míg Írországban és Észtországban növekedés volt tapasztalható.
A tagországok között Bulgária, Dánia, Litvánia, Lengyelország és Szlovénia halad leginkább az 50 százalékos csökkentési cél megvalósítása felé. Az adatok éves ingadozása a kisebb lélekszámú uniós országokban általában mérsékeltebb. A jelentés szerint az előző évhez hasonlóan továbbra is Svédország és Dánia a legbiztonságosabb ország a közúti közlekedésbiztonság tekintetében. A két ország halálozási rátája a többi tagországhoz képest alacsonynak mondható: 20, illetve 24 haláleset jut egymillió lakosra vetítve.
Ezzel szemben Romániában (77/millió) és Bulgáriában (74/millió) a legmagasabb a halálozási arány, noha – mint kiemelték – mindkét ország jelentős előrelépést tett a közúti halálesetek számának csökkentése terén, 2019 óta több mint 20 százalékos csökkenést értek el. Az uniós átlag a vizsgált évben 44 közúti balesetben bekövetkezett haláleset volt egymillió lakosra vetítve.
A jelentés kiemelte, hogy továbbra is a vidéki utak jelentik a legnagyobb kockázatot a közlekedők számára, a halálesetek 52 százaléka ezeken az utakon történik. A közúti balesetek többségében férfiak (77 százalék) halnak meg, majd az idősebb, 65 év feletti felnőttek, majd pedig a 18-24 fiatalok. A közlekedési eszközöket tekintve a személygépkocsi utasai válnak a legtöbbször a balesetek áldozatává. A személygépkocsit a motorosok (20 százalék), a gyalogosok (18 százalék) és a kerékpárosok (10 százalék) követik. A veszélyeztetett közlekedők, köztük a gyalogosok, kerékpárosok és motorosok teszik ki a városi balesetek haláleseteinek közel 70 százalékát.
A jelentés Magyarország esetében az írta, a rendelkezésre álló adatok szerint közúti balesetekben 2019-ben 602-en, 2023-ban pedig 472-en haltak meg az országban. Ez azt jelenti, hogy a 2019 és 2023 közötti időszakban 22 százalékkal csökkent a közúti balesetekben meghaltak száma Magyarországon – 2024-re előzetes adatokkal rendelkezünk, amely szerint 497 ember hunyt el közúti közlekedési balesetben.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.
Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.

Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.
Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.

Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.
Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.

Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.
Elhunyt Lambert Gábor
Mély megrendüléssel értesültünk róla, hogy 69 éves korában elhunyt Lambert Gábor, közgazdász, újságíró, aki 2017 óta volt a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) kommunikációs vezetője.

Elhunyt Lambert Gábor
Mély megrendüléssel értesültünk róla, hogy 69 éves korában elhunyt Lambert Gábor, közgazdász, újságíró, aki 2017 óta volt a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) kommunikációs vezetője.
Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.

Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.