A strandüzemmódot az autóban ki kell kapcsolni. Autós tanácsok vakációra!
Tombol a nyár, aki teheti a strandon és a vízpartokon tölti az időt. Ezekhez eljutni néha csupán néhány percet vesz igénybe, de a közúti közlekedés biztonsági szakértői e rövid utazások veszélyeire is figyelmeztetnek, különösen a vezetők figyelmének lazulása miatt. Ugyanis a balesetek nagy hányada az elindulás utáni percekben következik be. Számos tipikus nyári szokást el kell kerülni, hogy ezt a kockázatot csökkentsük. Hét tippet adunk a gondtalan nyári vezetéshez.
Sem strandpapucs, sem fürdőruha!
A tipikus strandviselet nem alkalmas autóvezetésre. A strandpapucs például csökkenti a vezető képességét a pedálok kezelésére, az be is akadhat a pedálokba, és megakadályozhatja a gépkocsi vezetőjét a megfelelő reagálásban. A legtöbb európai országban a strandpapucs nincs kifejezetten tiltva, de a strandpapucsban vagy mezítláb vezetés akár büntetést vonhat maga után, a balesetveszély miatt. A járművezetőknek mindig olyan lábbelit kell viselniük, amelyben megfelelően tudnak vezetni. A meztelen felsőtesttel való vezetés során (az Európai gépjármű Bizottság Alapítványa szerint a járművezetők 25 %-a a nyaralóhelyeken nyáron így vezet) a biztonsági öv felhorzsolhatja a testbőrt. És az sem mellékes, hogy könnyebb egy polót kimosni, mint ősszel kárpitot tísztíttatni!
Az utasok száma feleljen meg az ülések számának!
Még ha az utazás távolsága csupán néhány kilométerre is tehető, az ülések számánál több embert szállítani nem csak szabálytalan, hanem veszélyes is. Hiszen a többlet utasnak nem jut biztonsági öv, vagy a gyermekek esetében gyermekbiztonsági rendszer.
A járművezetőknek szükségük van megfelelő mennyiségű folyadékra is!
Bár kimondottan nem tiltott, vezetés közben az étkezés és az ital fogyasztás, az néha a figyelem elterelődését okozza. Természetesen az fontos, hogy az ember megfelelő mennyiségű folyadékot igyon, amikor a hőmérséklet magas. Egy tanulmány azt mutatta ki, hogy a súlyosan szomjas gépkocsivezető ugyanazokat a hibákat követi el, mint a 8 pohár bort elfogyasztó járművezető. Ezért az a legjobb, ha a sofőr indulás előtt, és az utazás alatt is rendszeresen iszik vizet. Ezen túl az olyan vezetőt segítő eszközök, mint például a fáradtság érzékelő, elemzik a gépkocsivezető viselkedését, és javasolják, hogy mikor szükséges szünetet tartani.

A nem megfelelő testtartás!
Tipikus látvány meleg napokon a közutakon, hogy valaki úgy vezet, hogy kiteszi a könyökét vagy kilógatja a kezét a gépkocsi ablakán, pedig ezt el kell kerülni. Először azért, mert csökkenti a járművezérlő képességet a gépkocsi irányítására, mivel nincs mindkét keze a kormánykeréken. Másodszor azért, mert ütközés esetén súlyos sérülés következhet be. Egy másik rendkívül kockázatos testtartás az első ülésen ülő utasok esetében az, hogy a lábukat felteszik a műszerfalra. Ilyenkor baleset esetén az első légzsák nemcsak hogy nem fogja megfelelően megvédeni az utast, hanem testi sérülést is okozhat.
Strandtörölköző, napszemüveg, fényvédő … és vezetői engedély!
Bármennyire is lazán szeret mindenki utazni, ügyelni kell arra, hogy mindig meglegyenek a személyazonosító okmányok. A legtöbb európai országban, ha valaki vezetői engedély nélkül vezet, az büntetést von maga után.
Fordítson elég időt arra, hogy megtalálja a legjobb parkolóhelyet!
A parkolás közvetlenül a strand közelében néha rémálom lehet, de próbálja meg nem felidegesítenie magát. Ne feledje, hogy a kürtöt csak a baleset megakadályozására használhatja, nem pedig a bosszúsága jelzésére. Mindig győződjön meg arról, hogy arra kijelölt területen parkol, mert a homokon vagy a védett területeken való parkolás komoly büntetést eredményezhet.
Nyári slágerek!
Ha túl magasra állítja a hangerőt, akkor azt kockáztatja, hogy nem hall meg más hangokat, mint amilyen például egy mentőautó szirénája, vagy egy másik jármű kürtje.

Így válasszunk nyárigumit!
Nem könnyű feladat a gumiabroncsválasztás, hiszen javarészt külső információforrásokra kénytelen hagyatkozni a vásárló.

Így válasszunk nyárigumit!
Nem könnyű feladat a gumiabroncsválasztás, hiszen javarészt külső információforrásokra kénytelen hagyatkozni a vásárló.
Tavaszi autómosás: nem csak esztétikai okból
Már nem számítunk fagyra, neki lehet esni az autónak és alaposan kitakarítani. Persze belül is, de leginkább kívül és alul, hogy a felhordott közutas fagymentesítő anyagok eltűnjenek a kaszniról: hiszen erősen korrozívak!

Tavaszi autómosás: nem csak esztétikai okból
Már nem számítunk fagyra, neki lehet esni az autónak és alaposan kitakarítani. Persze belül is, de leginkább kívül és alul, hogy a felhordott közutas fagymentesítő anyagok eltűnjenek a kaszniról: hiszen erősen korrozívak!
Elrajtolt a bringásszezon!
Az utóbbi években megnőtt a kerékpározás népszerüsége. Szép időben sokan veszik elő a bringájukat, nem csak sportra, hanem mindennapi használatra is. Így nem árt átgondolni, hogy mire érdemes figyelniük, hogy elkerüljék a baleseteket.

Elrajtolt a bringásszezon!
Az utóbbi években megnőtt a kerékpározás népszerüsége. Szép időben sokan veszik elő a bringájukat, nem csak sportra, hanem mindennapi használatra is. Így nem árt átgondolni, hogy mire érdemes figyelniük, hogy elkerüljék a baleseteket.
Itt a motorosidény, de jó rákészülni
A napsütés, a száraz utak előcsalogatták a motorkerékpárosokat, akik jól teszik, ha az első gurulás előtt műszakilag azért átnézik, vagy átnézetik a télre pihenőre tett gépeiket.

Itt a motorosidény, de jó rákészülni
A napsütés, a száraz utak előcsalogatták a motorkerékpárosokat, akik jól teszik, ha az első gurulás előtt műszakilag azért átnézik, vagy átnézetik a télre pihenőre tett gépeiket.
Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.

Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.
Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.

Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.
Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.

Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.
10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.

10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.