A napsütés, a száradó utak hamar előcsalogatják a motorkerékpárosokat, akik jól teszik, ha az első gurulás előtt műszakilag átnézik, vagy átnézetik a gépeiket.
A motorkerékpárosok 85 százaléka idényjellegűen használja a gépét, legyen az robogó vagy speed-motor. A hideg időre eltett gépeket mindenki a lehetőségeihez mérten tárolja, van amelyiknek meleg-, száraz hely jut, másokat a plázák motorparkolóiban hagynak, és akad olyan kétkerekű is, amelynek a szabadban tárolás jut osztályrészül. A tárolás módja azon nem változtat, hogy az első használat előtt át kell nézni műszakilag a gépeket, azon azonban igen, hogy mennyi munkát és figyelmet igényel az átvizsgálás és az útrakész állapotba hozás.

Elég kézenfekvő első feladat az akkumulátor ellenőrzése. Aki bevitte zárt, védett helyre, neki is illik feltölteni, aki pedig kint hagyta a gépben, szintén jól teszi, ha használat előtt feltölti, akkor is, ha be is indítható vele a motor. Nem biztos, hogy az első motorozás során fel tud töltődni a lemerült akkumulátor, bár ez nagyban függ az akku eredeti állapotától, korától, típusától. Érdemes megtisztítani a sarukat.

Ellenőrizni kell a gumiabroncsok állapotát és nyomását. Ha valaki esetleg a télire elrakáskor lekezelte műanyagápolóval a gumikat, és jutott a futófelületre is, azt jó indulás előtt eltávolítani, illetve az első kilométereken óvatosan menni, amíg lekopik a felületről. A kerekeknél jó ellenőrizni a fékeket, nem gyógyultak-e össze a tárcsák és a betétek, illetve működnek-e rendesen, a munkahengerek nem álltak be. Ha igen, akkor érdemes előbb szervizbe vinni a motort fékrenoválásra – a fékfolyadékot is két évente illik kicserélni.

Érdemes visszagondolni, hogy a hűtőfolyadék és a teleszkópolaj mikor volt cserélve, és megnézni a gépkönyvet, hogy ezt mennyi időnként ajánlja a gyártó és ennek megfelelően cselekedni. És persze nem kell a motorolajról sem megfeledkezni, indulás előtt legalább egy szintellenőrzés erejéig. Idősebb gépeknél hasznos az üzemanyagvezetékek és a hűtőcsövek állapotának az ellenőrzése is, a repedezett csöveket érdemes cserélni-, vagy cseréltetni, illetve akkor is a csere a megoldás, ha a csőcsonkoknál már párásodik a csővég fáradása miatt. Nem rossz gondolat a lánchajtású gépeknél ellenőrizni a láncfeszességet sem.

Mikor minden rendben, akkor be lehet röffenteni a gépet, és hagyni, hagy járjon egy kicsit. Melegedjen fel, járja át a kenőanyag, kiderüljön összejött-e dugulás az üzemanyagrendszerben a hosszú pihenés alatt. Érdemes még ellenőrizni az elektromos berendezések működését, minden világítson, jelezzen, ha kell, és neki lehet indulni az első körnek. Előbb még óvatosan, mert az embernek is vissza kell szoknia az úthoz, nem csak a gépnek.

Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.

Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.
Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.

Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.
Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.

Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.
10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.

10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.

10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.

Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.

Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.
Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.

Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.