A fertőzésveszély csökkentéséért az autóban is tehetünk. Nem kell hozzá túl sok energia, idő vagy pénz se, csupán néhány nedves törlőkendő.
Aki szeret autót takarítani, vagy éppen ez a munkája, az mesélhet róla, hogy milyen mennyiségű kosz rakódik le már rövid használati időn belül is az autóban a kéz által leginkább érintett felületeken, elsődlegesen a kormányon, a váltógombon, vagy épp (ha van) a kézifékkaron. Természetesen ez nem véletlen, egyrészt a kezünkkel is visszük fel a koszt, másrészt a tenyér, a kéz izzadságával nedvesítjük ezeket a felületeket, amelybe bele is ragad a piszok.
Az autó utastere meglehetősen poros tér, bár a pollenszűrők alkalmazásával (ha rendesen cserélik őket a tulajdonosok) már sokat javult a helyzet. Viszont a mikroméretű szálló port a pollenszűrő nem tudja kizárni, ez a kocsiba jut, és ott egy része lerakódik, láthatjuk ezt kosz formájában a műszerfal hátán, felveszik a kárpitok, illetve láthatjuk a szélvédő belső felületén, amelyen az oda lecsapódó pára nedves felülete fogja meg, és a zsíros szennyeződéssel képez opálos koszréteget.
A kormányok koszgyűjtő jellegét segíti azok viszonylag porózus anyaga, legyen szó akár műanyag, akár bőrbevonatú kormányról. Hogy ezek fogása biztos legyen, az anyaguk puha, a felületük a lehetőség szerint nem sima (ellentétben a régi, az ötvenes-hatvanas években használt bakelit kormányokkal), így a finom anyagmintázatba beül a kosz. Igaz ez a váltógombokra és kézifékkarokra is.

Az ilyen jellegű zsíros koszréteg bizony jó táptalaja lehet a baktériumoknak, és pihenőhelye a vírusoknak. Innentől már érthető, hogy miért írtuk, hogy az autóban is tehetünk a fertőzésveszély csökkentéséért. Próbálják ki, hogy akár egy nedves tisztítókendővel, vagy mosószeres viledával mennyi kosz jön le a kormányról! Nagyon sok. Érdemes hát amúgy is rendszeresen tisztítani, de a jelen helyzetben javasoljuk a napi áttörlést, mikor lerakjuk aznapra az autót.

A törléshez kaphatóak egyszer használatos autóbelső ápoló kendők, ezek is szépen eltávolítják a koszt. Vagy egyszerű kéztörlő kendő is használható erre a célra. Én személy szerint az autóápolókendő használatát részesítem előnyben, bevált, leszedi a koszt és nem lesz csúszós a kormány (vagy a váltógomb, a kézifékkar): mert a csúszósságot kerülni kell, balesetveszélyes, és a kéztörlőkben lehetnek bőrápoló anyagok, amelyek rendszerint csúszós felületet képeznek. Az ilyen kendők előnye, hogy a használatuk nem kíván sok figyelmet, a tasakjuk elfér a kesztyűtartóban, térképzsebben, kéznél lehet bármikor.

Természetesen szóba jöhetnek a fertőtlenítőkendők is, ezek használata előtt azonban érdemes próbát tenni valamely kevésbé látható felületen, mert a hatóanyaguk kikezdheti a törölt felületet, főképp rendszeres használat esetén. A kifejezetten autóbelső ápolásra-tisztításra szánt kendőt használva ilyen a legritkább esetben fordul elő.
Vegyük ezt is komolyan, hiszen napközben rengeteg olyan felületet érintünk, amelyet sokan mások is, tehát nem elkerülhető, hogy a kézre kerüljenek esetlegesen kórokozók, amit átvihetünk a kocsink kormányára. Így a rendszeres napvégi tisztítással, ha nem is a legjelentősebb fertőzésforrást, hanem csak egy kisebb lehetőséget, de kizárhatunk.


MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

Újra diák KRESZ teszt, klassz nyereményekkel!
Töltsd ki Te is a Nagy Diák KRESZ-tesztet és nyerd meg a jogosítvány vagy az elektromos robogó egyikét.

Drágák, de veszik őket
Az új és a használt autók eladása egyaránt nőtt az első negyedévben.

Teherautók utáni díjbevételek
Tavaly 656 milliárd forintot meghaladó összeg folyt be a magyar költségvetésbe a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti járművek úthasználati díjaiból.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Forgalmi változások az izraeli látogatás okán
Szerdától ideiglenesen változik a forgalmi rend a fővárosban.

Óriásplakát pályázat középiskolásoknak
Pályázatot írt ki a MÁV és az OBBi középiskolásoknak a vasúti átjárós balesetek megelőzésének témájában.

Tovább tart az e-autó pályázat
Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.
Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.

Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.
Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.

Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.
Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.

Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.
10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.

10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.

10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.

Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.

Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.
Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.

Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.