Németországban 2009. január 01-én a helyszíni bírság összege jelentősen – átlagosan mintegy 60-80 %-kal – megemelkedett. Igazodva a szigorításhoz, a német rendőrség már megkezdte az előkészületeket ahhoz, hogy a közúti közlekedés szabályait a járművezetők az eddiginél is fokozottabban tartsák be. Hamburgban például „civil” motorkerékpárokat szereztek be, azaz olyan járműveket, amelyeknél semmi nem utal a rendőri jellegre. Négy darab BMW RT 1200-as motorkerékpárról van szó, amelyek 260 km/h sebességgel képesek haladni. Közülük kettőt a legmodernebb video-felügyeleti technikával szereltek fel, melyek kitűnően alkalmasak a mozgás közben elkövetett szabálysértések felderítésére és rögzítésére, ezen belül különösen a gyorshajtók, a követési távolságot be nem tartók, s a tilos jelzésen áthaladók kiszűrésére. A járműbe épített rejtett kamera a forgalomban résztvevő járművek vezetői részéről gyakorlatilag felismerhetetlen. A motorkerékpárok a belvárosi utak forgalmát felügyelik. Hamburg határait csak speciális esetben hagyják el, pl. ha azt ellenőrzés, ill. a járművezető elfogása megköveteli. A high-tech járművek csaknem folyamatosan vesznek részt a forgalomban. Mindenkor négy fős állományt szerveznek a motorkerékpárokra, s a járőrök két fős csoportokban dolgoznak, német szóhasználattal élve „vadásznak” (a burgenlandi kollégák ugyanerre a tevékenységre a „halászat” szót alkalmazzák). Szabálysértés észlelésekor a videokamerával felszerelt motorkerékpár vezetője a szabálysértő járműve mögött halad, folyamatosan rögzíti a jogsértést, majd rádión jelzi ugyancsak motorkerékpáros társának, hogy intézkedhet a járművezető leállítására. A kamerás jármű biztonsági és egyéb okból mindvégig a szabálysértő mögött marad, amíg az meg nem áll. A módszer és az alkalmazott technikai megoldás korántsem új, ugyanakkor az intézkedés hatásfoka kiemelkedően magas. A motorkerékpárok jellegüknek megfelelően rendkívül mobil eszközök, még a forgalmi dugókban is nagyobb mozgástérrel rendelkeznek. Gépjárművel városi forgalomban a motoros járőrt „lerázni” gyakorlatilag lehetetlen, így a szabálysértés szankcionáltsága mindenkor biztosítva van. A járőrgépkocsikhoz képest alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett a rendőr motorkerékpárok alkalmazásának még egy nagy előnyük van: a hátulról fényképező fix kamerák mellett az egyetlen olyan eszközök, amelyek képesek napjaink városi közlekedésének egyik legnagyobb problémájának a kezelésére: a motorkerékpárosok által elkövetett szabálysértések visszaszorítására. És erre igen nagy szükség van úgy Magyarországon, mint Európa más országaiban, mert a motorkerékpár az egyetlen olyan járműkategória, amely vonatkozásában 2001. óta folyamatosan nő a halálos közúti balesetek és áldozatok száma.
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_toyota_drift.jpg)
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_zona.jpg)
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2020/03/nemet_kerekparos_zona_resize.jpg)
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_trukk.jpg)
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_keresztezodes2_resize.jpg)
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_434_gozos_resize.jpg)
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2023/10/2310_diaego_kampany.png)
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_dugo_1.jpg)
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.