A történet nem mindennapi, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, hogy a friss jogosítványosok az első évben az átlagosnál is óvatosabban közlekednek. Általában a vezetői engedély megszerzését követő második év végére történnek a járművezetői magatartásban olyan kedvezőtlen változások, mely következtében a baleseti kockázat igen jelentős mértékben megnő. Többek között ezért is találták ki és alkalmazzák több európai országban a „kezdő vezető” intézményét, ill. a „kétszintű” vizsgarendszert . Na de ne szaladjunk ennyire előre, lássuk a történetet. Egy 17 éves skót fiatalember a Lodge és Aberdeen közötti autópályán 201 km/h (125 mph) sebességgel száguldozott Peugeot 306 GTI típusú gépkocsijával. Sorban előzte a szabályosan haladó járműveket, azzal sem törődve, hogy az úton az előzésre szánt „belső” (hazánkban ezt „külső”-nek mondanák) sáv időnként véget ért, így az előzést a járműforgalom elől elzárt területeken kellett befejezni. A fiatalember vélhetően két tizenéves lány utasa előtt akart imponálni, s így mutatta be „frissen szerzett” tudását, hiszen a gépjárművezetői vizsgát az eset előtt mindössze 12 nappal korábban tette le. Egy rendőri jelzések nélküli – tehát civil jellegű – járőrautó is a megelőzött gépkocsik sorában volt, mely rejtett sebességmérővel volt felszerelve. Ez lett a fiatal gépkocsivezető veszte – eljárás indult vele szemben gyorshajtás és a közúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt. A fiatalember elismerte bűnösségét, s bocsánatot kért tettéért a bíróság előtt. A kezdő, s tapasztalatlan vezető szemmel láthatóan megdöbbent akkor, amikor az eljárás során érzékeltették vele, hogy járműve egy „gyilkos rakéta”-ként közlekedett az utakon, s csak az volt a szerencse, hogy senki nem került az útjába. A száguldozó vezetői engedélye természetesen visszavonásra került, a tanfolyamot a büntetés letelte után elölről kell kezdenie, amennyiben újra jogosítványt akar szerezni. Végezetül egy rövid kommentár. Az Egyesült Királyságban – így Skóciában is – a kezdő vezetők nem szállíthatnak velük egykorú utast, mondván, hogy a társak „cinkelésére”, vagy éppen a saját „vezetési tudomány bebizonyítására” a fiatal gépjárművezetők gyakran súlyos és felelőtlen jogsértésekre képesek (gyorshajtás, szlalomozás autók között, ittas vezetés stb). A fenti eset is megerősíti, hogy ez a szabályozás helyesnek bizonyul.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!