A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
Az Arctic Trucks neve nem ismeretlen az offroad világát. Érdekesség, hogy a cég eredetileg a Toyota leányvállalataként jött létre: a japán autógyártó izlandi importőre 1990-ben alapította tartozékok és kiegészítők forgalmazására. 1996-ben vette fel az Arctic Trucks nevet, 1999-ben elkezdte a nemzetközi terjeszkedést, 2005-ben pedig levált az anyavállalatról. De ez mellékes is, a lényeg, hogy milyen konfigurációkat talál ki a legjobb terepjárók feljavítására.
Az új Land Cruiser 250 is kívánta az átalakítást, igaz az Arctic Trucks a típus ötödik generációjához majd egy évvel a bemutató után készült el. A demóautó hivatalosan a Toyota Land Cruiser 250 Arctic Trucks AT 37 névre hallgat. Legjellemzőbb része a 37 colos terepabroncs. A hatalmas gumikat a BFGoodrich gyártotta, és kétféle kivitelben érhetőek el (All-Terrain vagy Mud-Terrain). A keréktárcsák kovácsolt könnyűfém ötvözetből készültek, az abroncsok két szeleppel is rendelkeznek. Így könnyebb munka közben a nyomásállítás, ha a szabaduláshoz ahhoz van szükség.
A nagy átmérőjű, széles abroncs növelte a hasmagasságot, de emellett a futóművet is átdolgozta az Arctic Trucks. A felfüggesztés hosszabb rugóutakkal készült, a szabad hasmagasság 40 mm-rel nőtt a gyári értékhez képest. A húzás-, és tolás irányban is állítható karakterisztikájú külső olajtartályos lengéscsillapítókat és a rugókat egy Dakar-győztes motorsport-specialista, a R53 Suspension szállította az autóhoz.
Hogy a nagyobb kerekek elférjenek átszabták valamelyest a karosszériát is. Az Arctic Trucks tíz darabból álló optikai csomagot késztett a kocsihoz. De a vázszerkezetet és a hajtásláncot is átdolgozták, hogy a hasmagasságot emelése miatti súlypontemelkedést csökkentsék. A tengelytáv és a nyomtáv is megnőtt (utóbbihoz a hátsó tengelyt tolták hátrébb). A kiegészítő burkolatok látványosak, de gyakorlatiasak is egyben. A sárvédőszélesítésekben fészket alakítottak ki a központi abroncsnyomás-szabályozó rendszer csatlakoztatására. Az oldalsó fellépő alumíniumból készült, csúszásgátló gumiírozássa. Az utastérben optikai és funkcionális fejlesztésekkel egyaránt találkozhatunk, az Arctic Trucks jellegzetes emblémája mellett egyedi váltógomb, műszerárnyékoló és műszerfalbetét, valamint speciális szőnyegcsomagok és küszöbbetétek díszítik a belső teret. Érdekesség, hogy a kemény terepes a Toyota-kereskedésekben rendelhető meg, illetve az utólagos átépítést is megoldják. A Land Cruiser 250 AT 37 az év második negyedévétől lesz rendelhető.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.