A közlekedési rendőröknek, ill. más ellenőrző hatóságok munkatársainak eddig minden esetben meg kellett állítani a járművet ahhoz, hogy a jármű műszaki alkalmasságát, azon belül a gumiabroncsok állapotát ellenőrizhessék. A készülék által mért adatok elektronikusan továbbításra kerülnek, s az már csak a „háttérrendszeren” múlik, hogy műszaki hiányosság esetén az eljárás hogyan folytatódik tovább. Az automatizált lézeres gumiabroncs vizsgáló berendezés elvileg önállóan is alkalmazható, de leginkább az olyan komplex automatizált és integrált ellenőrző állomások részeként fejti ki hatékonyságát, mint amit pl. az EU támogatásával megvalósuló ASSET-Road project kínál. (Az ASSET-Road projectről részletesen is olvashatnak honlapunkon). Vélhetően mindeni egyetért azzal – az ellenőrzők és az ellenőrzöttek oldalán egyaránt -, hogy az automatizált lézeres gumiabroncs ellenőrző berendezésnél jobb megoldás jelenleg aligha létezik.
Napjainkig a gépjárművek gumiabroncsainak profilmintázatát, a bordázat mélységét, s az abroncsok állapotát a közúti ellenőrök vizuálisan, manuális módszerekkel mérték. Ez a jellemző gyakorlat alakult ki a Föld minden szegletében, a tengerentúlon és az „öreg kontinensen” egyaránt.
Az idő és emberigényes művelethez egészen egyszerű, vagy jobb esetben bonyolultabb, hordozható elektromos készülékeket alkalmaznak.
Az elmúlt években került kifejlesztésre az a korszerű módszer, melyet jelenleg Németországban, az ASSET-Road project keretében tesztelnek. Az innovatív eljárás lényege az a készülék, melyet az út burkolatába építenek be. A készülék lézernyalábot bocsát ki, melyet végigfuttat a rajta áthaladó gépjármű (legyen az személygépkocsi, tehergépkocsi, autóbusz stb.) gumiabroncsának teljes mérhető felületén.
A lézersugár által információt lehet nyerni a gumiabroncs állapotáról, bordázatának mélységéről, az alacsony belső nyomásról, egyenetlen kopás esetén a futómű hibájáról, vagy – „kagylós” kopás esetén – a lengéscsillapító elégtelenségéről.
A legcélszerűbbnek minden esetre a műszakilag nem megfelelő járműnek a mérési hely közelében – pl. autópálya parkolóban – történő leállítása, kérés esetén ellenőrző mérés végrehajtása, majd a szankció kiszabása tűnik.
A műszaki előírásoknak nem megfelelő gumiabronccsal (valamint a meghibásodott lengéscsillapítóval, ill. futóművel) közlekedés kiemelkedő közlekedésbiztonsági kockázatot jelent. Ellenőrzésük mindenképpen indokolt, ezt kívánja minden közlekedő életének és testi épségének a védelme. Az ellenőrzés szempontjából ugyanakkor nem mindegy, hogy azt milyen módszerrel hajtják végre, mennyi ideig tart, milyen mértékben akadályozza a forgalom áramlását, mennyire hatékony, s az egy ellenőrzésre jutó fajlagos ellenőrzés mennyibe kerül.
Bemutató anyag ppt-ben
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_toyota_drift.jpg)
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_zona.jpg)
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2020/03/nemet_kerekparos_zona_resize.jpg)
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_trukk.jpg)
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_keresztezodes2_resize.jpg)
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_434_gozos_resize.jpg)
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2023/10/2310_diaego_kampany.png)
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_dugo_1.jpg)
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.