Európa-szerte egyre gyakrabban találkozhatunk olyan korszerű automata sebességmérő eszközökkel, melyek a közutak mentén állandó helyre telepítve, gyakorlatilag emberi közreműködés nélkül üzemelnek, mérik és rögzítik a gyorshajtókat. Az alábbi nem mindennapi eset az Egyesült Királyságban történt, ahol egy suffolki gépjárművezető, Mr. Gant évekig irracionális fóbiában szenvedett. Állandó rettegésének egyetlen oka volt: „speed camera”, azaz a fix sebességmérő készülék. A 41 éves férfi Lowesoft településen él, s minden nap „ingázik” a közelben lévő munkahelyére. Mégis hetente több, mint 500 mérföldet tett meg csak azért, mert a munkahelyét minden esetben kerülő úton közelítette meg. A legrövidebb út mentén ugyanis a hatóságok egy fix kamerát helyeztek el, mely valósággal rettegésben tartotta a férfit. Egy idő után a férfi már nem bírta elviselni az állandó félelmet, s a készüléket üzemeltető Norfolki Biztonsági Kamera Társasághoz fordult segítségért. A segítség hatékonynak bizonyult, és a férfi teljesen „kigyógyult” a fóbiából. A „kezelés” mindössze annyiból állt, hogy a Társaság képviselője bemutatta a kamera üzemeltetését végző céget, a személyzet tagjait, valamint ismertette a kamerák működését és az eljárás folyamatát. A személyes érintkezés és tapasztalatszerzés elegendő volt ahhoz, hogy Mr. Gant félelme teljesen elmúljon, s azóta minden nap a legrövidebb utat választja, ha munkahelyére igyekszik. Az üzemeltető cég vezetője nagyon meglepődött a nem mindennapi jelenségen. Sok panasszal és problémával találkozott már az évek során, ilyennel azonban még nem. Az ügy további érdekessége, hogy az Mr. Gant-ot még soha nem fényképezték le gyorshajtás elkövetése miatt, így a kameráktól való félelme ebből a szempontból is alaptalan volt. Egy átlagos járművezetőnek az a reakciója, hogy fix kamera észlelése esetén ellenőrzi a saját haladási sebességét, s ha szükséges, korrigálja azt. Ezzel szemben „hősünk” reakciója mindent várakozást felülmúlt: a sebességmérők nála állandósult rettegést és stresszt okoztak, melyek mindennapi életére is kihatottak.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.