Magyarországon ma még nem kötelező kerékpározás közben fejvédő sisakot használni. Ugyanakkor a tudatosan közlekedő bringások körében egyre többen használnak fejvédőt, mely baleset bekövetkezése esetén megvédheti használóját a fej- és agysérülések kialakulásától. A sisakok ma már a divat hordozójává is válnak. A kerékpározás igazi reneszánszát éli, melyet mi sem jelez jobban, minthogy a közelmúltban megjelent adatok alapján az elmúlt 15 évben kb. tizenötszörösére nőtt a kerékpárral közlekedők száma. A kerékpárosok a közúti közlekedés legvédtelenebb közlekedői közé tartoznak. Õk azok, akiknek közúti baleset esetén a testüket a ruházaton, s esetleg a fejvédő sisakon kívül gyakorlatilag semmi nem védi, így esetükben nem is a személyi sérülés bekövetkezése, hanem annak súlyossági foka a kérdés. A kerékpáros fejvédők a passzív védelmi eszközök közé tartoznak, melyek arra hivatottak, hogy a bekövetkezett baleset esetén csökkentse a sérülések szintjét. Ezáltal fontosságuk és hasznosságuk az élet és testi épség védelme vonatkozásában megkérdőjelezhetetlen. A holland SWOV kutatóintézet 2010. áprilisában közzétett kutatási eredménye alapján közúti baleset esetén a fej- és agysérülés kockázata nem kevesebb, mint 45 %-kal csökken azáltal, hogy a kerékpáros fejvédő sisakot használ. Persze az is nagyon fontos, hogy a fejvédő jó állapotú, s megfelelően rögzített legyen, hiszen ezek nélkül védelmi funkcióját nem képes kifejteni.
Magyarországon a kerékpáros fejvédők használata napjainkban még nem kötelező. A teljességhez ugyanakkor hozzátartozik, hogy a korábbi KRESZ módosítások során a kerékpáros fejvédők használatának kötelezővé tétele (ill. annak szükségszerűsége) már többször is felmerült. A kerékpáros fejvédő használata kerékpározás közben mindenképpen ajánlott, gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. A sisak védi viselője fejét, hiszen elnyeli az esetleges baleset, ill. ütközés során keletkező energia jelentős részét.
A balesetek során szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a kerékpáros tragédiák többsége azért következik be, mert elütés következtében a kerékpáros feje nagy erővel ütközik a jármű szélvédőjének, ill. motorháztetőjének. Ez esetben a fejvédő hatásos védelmet nyújthat.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.