A fertőzésveszély csökkentéséért az autóban is tehetünk. Nem kell hozzá túl sok energia, idő vagy pénz se, csupán néhány nedves törlőkendő.
Aki szeret autót takarítani, vagy éppen ez a munkája, az mesélhet róla, hogy milyen mennyiségű kosz rakódik le már rövid használati időn belül is az autóban a kéz által leginkább érintett felületeken, elsődlegesen a kormányon, a váltógombon, vagy épp (ha van) a kézifékkaron. Természetesen ez nem véletlen, egyrészt a kezünkkel is visszük fel a koszt, másrészt a tenyér, a kéz izzadságával nedvesítjük ezeket a felületeket, amelybe bele is ragad a piszok.
Az autó utastere meglehetősen poros tér, bár a pollenszűrők alkalmazásával (ha rendesen cserélik őket a tulajdonosok) már sokat javult a helyzet. Viszont a mikroméretű szálló port a pollenszűrő nem tudja kizárni, ez a kocsiba jut, és ott egy része lerakódik, láthatjuk ezt kosz formájában a műszerfal hátán, felveszik a kárpitok, illetve láthatjuk a szélvédő belső felületén, amelyen az oda lecsapódó pára nedves felülete fogja meg, és a zsíros szennyeződéssel képez opálos koszréteget.
A kormányok koszgyűjtő jellegét segíti azok viszonylag porózus anyaga, legyen szó akár műanyag, akár bőrbevonatú kormányról. Hogy ezek fogása biztos legyen, az anyaguk puha, a felületük a lehetőség szerint nem sima (ellentétben a régi, az ötvenes-hatvanas években használt bakelit kormányokkal), így a finom anyagmintázatba beül a kosz. Igaz ez a váltógombokra és kézifékkarokra is.
Az ilyen jellegű zsíros koszréteg bizony jó táptalaja lehet a baktériumoknak, és pihenőhelye a vírusoknak. Innentől már érthető, hogy miért írtuk, hogy az autóban is tehetünk a fertőzésveszély csökkentéséért. Próbálják ki, hogy akár egy nedves tisztítókendővel, vagy mosószeres viledával mennyi kosz jön le a kormányról! Nagyon sok. Érdemes hát amúgy is rendszeresen tisztítani, de a jelen helyzetben javasoljuk a napi áttörlést, mikor lerakjuk aznapra az autót.
A törléshez kaphatóak egyszer használatos autóbelső ápoló kendők, ezek is szépen eltávolítják a koszt. Vagy egyszerű kéztörlő kendő is használható erre a célra. Én személy szerint az autóápolókendő használatát részesítem előnyben, bevált, leszedi a koszt és nem lesz csúszós a kormány (vagy a váltógomb, a kézifékkar): mert a csúszósságot kerülni kell, balesetveszélyes, és a kéztörlőkben lehetnek bőrápoló anyagok, amelyek rendszerint csúszós felületet képeznek. Az ilyen kendők előnye, hogy a használatuk nem kíván sok figyelmet, a tasakjuk elfér a kesztyűtartóban, térképzsebben, kéznél lehet bármikor.
Természetesen szóba jöhetnek a fertőtlenítőkendők is, ezek használata előtt azonban érdemes próbát tenni valamely kevésbé látható felületen, mert a hatóanyaguk kikezdheti a törölt felületet, főképp rendszeres használat esetén. A kifejezetten autóbelső ápolásra-tisztításra szánt kendőt használva ilyen a legritkább esetben fordul elő.
Vegyük ezt is komolyan, hiszen napközben rengeteg olyan felületet érintünk, amelyet sokan mások is, tehát nem elkerülhető, hogy a kézre kerüljenek esetlegesen kórokozók, amit átvihetünk a kocsink kormányára. Így a rendszeres napvégi tisztítással, ha nem is a legjelentősebb fertőzésforrást, hanem csak egy kisebb lehetőséget, de kizárhatunk.
Ha síszezon, akkor tetőbox
13 tetőboxot tesztelt a legismertebb német autóklub az ADAC. A sítúrák elvárásaiból indultak ki.
Ha síszezon, akkor tetőbox
13 tetőboxot tesztelt a legismertebb német autóklub az ADAC. A sítúrák elvárásaiból indultak ki.
A nyestek kedvenc játszótere
Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.
A nyestek kedvenc játszótere
Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.
Ködös, nedves időt jósolnak a következő napokra!
A tartós ködös időben nagymértékű a csapadék lecsapódása az útfelületekre. Ezért ezek nyálkássá, erősen csúszóssá válnak, jobban, mint az esős felület, mivel most a fagypont körüli hőmérsékletben megindul a jegesedés!
Ködös, nedves időt jósolnak a következő napokra!
A tartós ködös időben nagymértékű a csapadék lecsapódása az útfelületekre. Ezért ezek nyálkássá, erősen csúszóssá válnak, jobban, mint az esős felület, mivel most a fagypont körüli hőmérsékletben megindul a jegesedés!
Elő a jégkaparókkal!
Beköszöntött az az időszak, amikor a szabadban parkoló autók üvegfelületeire reggelre ráfagy a pára, vékony, jeges felületet képezve. Elindulás előtt ezt gondosan le kell takarítani!
Elő a jégkaparókkal!
Beköszöntött az az időszak, amikor a szabadban parkoló autók üvegfelületeire reggelre ráfagy a pára, vékony, jeges felületet képezve. Elindulás előtt ezt gondosan le kell takarítani!
Jár büntetés a télen nyári gumit használóknak?
Sokakban felmerül a kérdés, hogy büntethető-e az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használat, illetve az ilyen esetet miként ítéli meg a hatóság és a biztosítók egy esetleges baleset után?
Jár büntetés a télen nyári gumit használóknak?
Sokakban felmerül a kérdés, hogy büntethető-e az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használat, illetve az ilyen esetet miként ítéli meg a hatóság és a biztosítók egy esetleges baleset után?
Mire számítsunk a gumisnál?
Szerelési árak, gumiabroncs árak, mitől lehet olcsóbb, mitől drágább a téligumira való átállás.
Mire számítsunk a gumisnál?
Szerelési árak, gumiabroncs árak, mitől lehet olcsóbb, mitől drágább a téligumira való átállás.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Most már tényleg jöjjön a téligumicsere!
Vasárnap már december, jövő pénteken jön a Mikulás, várhatóan tartósan hideg idő lesz, ködös, nedves reggelekkel, nem mindegy milyen gumikon jár az autós.
Most már tényleg jöjjön a téligumicsere!
Vasárnap már december, jövő pénteken jön a Mikulás, várhatóan tartósan hideg idő lesz, ködös, nedves reggelekkel, nem mindegy milyen gumikon jár az autós.