A városban is sok bringás kitart a közlekedési eszköze mellett a hideg időszakban. Nekik gyűjtöttünk hasznos tanácsokat.
Míg 20 éve inkább a vidéki kisebb településekre volt jellemző az évszaktól független kerékpárhasználat, addig mára a nagyvárosokban is jellemző lett – amit nagyban segített a kerékpáros közlekedést segítő kerékpáros utak kialakítása. A későőszi-téli bringaüzemnek is megvanak a sajátosságai, amire érdemes rákészülni. Az egyik legfontosabb a láthatóság. Az első lámpa fehér vagy kadmiumsárga, a hátsó piros fényű lehet és folyamatos vagy villogó fényt kell kibocsátaniuk. Mindkettőnél feltétel, hogy 150 méter távolságról láthatóak legyenek. A hatályos jogszabályok lehetővé teszik, hogy világítóeszközöket a ruhára szereljék.
Érdemes a kerékpárosoknak is figyelni arra a lámpák beállításánál, hogy a modern ledes fényforrások elég erősek ahhoz, hogy a többi közlekedőt elvakítsák. Az első kerékre legalább két borostyánsárga kétoldalas prizma felszerelése ajánlott, de ez kiváltható fényvisszaverő csíkkal ellátott gumiabroncs használatával. Hátulra szükséges egy fényvisszaverő prizma, amely nem lehet háromszög alakú. Lakott területen kívül kötelező, lakott területen belül a látási viszonyoknak megfelelően ajánlott a megfelelő fényvisszaverő ruházat viselése.
A nehezebb üzemkörülmények okán még inkább kell figyelniük a bringásoknak az egyéni védőfelszerelésekre. Ugyan nem kötelező a viselésük, de ajánlott. A legfontosabb a kerékpáros fejvédő sisak (mindenki fejelt már le konyhaszekrényt, el lehet képzelni mennyire fáj, illetve milyen súlyos koponyasérüléssel járhat, ha csak egy álló autóba, vagy tereptárgynak ütközik a kerékpáros, akár önhibájából, akár önhibáján kívül, és viszonylag alacsony, mondjuk 15 km/óra sebességgel). A könyökvédő és a térdvédő használata is növeli a védelmet, különösen a nagyobb sebességgel közlekedő bringásoknak érdemes használni. Nem ritka kép, és támogatandó gyakorlat, hogy a sebességre játszó (downhill) kerékpárosok spéci bukósisakot viselnek.
A gyakrabban előforduló csapadékos útviszonyok miatt a sárvédők felszerelése is fontos. Jobb tisztán megérkezni. A csapadékos időben a ráfot fogó fékkel szerelt kerékpárral járóknak számítani kell arra, hogy a fékpofáknak először a vizet kell levasalniuk a ráfról, utána érkezik a lényegi fékhatás. Ilyen szempontból jobbak a tárcsafékes kerékpárok, amelyeknek a fékkar meghúzása és a fékhatás kialakulása között nincs akkora holtidejük esős időben sem. A fékpofákat is érdemes ellenőrizni, ami felkeménedett, az gyengébben fog, főképp nedves körülmények között.
Ruházati szempontból ajánlott a kerékpáros kesztyű, a speciális meleg kerékpáros nadrág, a sportszár, amelyekkel az izületek védhetők (ha megfáznak évekkel később jelentenek majd visszatérő kellemetlen fájdalmat). Előnyös, ha van a bringásnál kerékpáros esőkabát (poncsó) is, ez kicsire összegyömöszölhető, viszont ha szükséges, akkor nagyon jó, ha kéznél van. Bringaszerelők szerint esős időben a meghajtóláncot érdemes gyakrabban kenni, olajozni. Nagyon jó erre a teflonos kenőanyag. És bár nem létezik kerékpár-téligumi, érdemes beszerezni egy bordázottabb mintázatú gumit.
A nedvesebb időjárás miatt kicsit jobban oda kell figyelni a kerékpár állapotára. Érdemes gondoskodni a felni, a lánc és a váz rozsdásodás elleni védelméről. A láncról már szóltunk, hasonlóképp érdemes kívülről is kenni a lánckerékcsoportokat is. Viaszspray használatával védhető a kerékpár többi alkatrésze (váz, kormány- és üléscsövek) a korróziótól. Végezetül pedig egy jó tanács: még ha jól felkészített a kerékpár, akkor is van olyan szituáció, ami bringával nehezen megoldható. Ez pedig, ha jeges az útfelület. A továbbjutásért létezik egy egyszerű, ősi trükk: csúszós úton érdemes puhára leereszteni a gumikat, hogy nagyobb felületen kapaszkodhassanak. Jó bringázást kívánunk!
Így válasszunk nyárigumit!
Nem könnyű feladat a gumiabroncsválasztás, hiszen javarészt külső információforrásokra kénytelen hagyatkozni a vásárló.

Így válasszunk nyárigumit!
Nem könnyű feladat a gumiabroncsválasztás, hiszen javarészt külső információforrásokra kénytelen hagyatkozni a vásárló.
Tavaszi autómosás: nem csak esztétikai okból
Már nem számítunk fagyra, neki lehet esni az autónak és alaposan kitakarítani. Persze belül is, de leginkább kívül és alul, hogy a felhordott közutas fagymentesítő anyagok eltűnjenek a kaszniról: hiszen erősen korrozívak!

Tavaszi autómosás: nem csak esztétikai okból
Már nem számítunk fagyra, neki lehet esni az autónak és alaposan kitakarítani. Persze belül is, de leginkább kívül és alul, hogy a felhordott közutas fagymentesítő anyagok eltűnjenek a kaszniról: hiszen erősen korrozívak!
Elrajtolt a bringásszezon!
Az utóbbi években megnőtt a kerékpározás népszerüsége. Szép időben sokan veszik elő a bringájukat, nem csak sportra, hanem mindennapi használatra is. Így nem árt átgondolni, hogy mire érdemes figyelniük, hogy elkerüljék a baleseteket.

Elrajtolt a bringásszezon!
Az utóbbi években megnőtt a kerékpározás népszerüsége. Szép időben sokan veszik elő a bringájukat, nem csak sportra, hanem mindennapi használatra is. Így nem árt átgondolni, hogy mire érdemes figyelniük, hogy elkerüljék a baleseteket.
Itt a motorosidény, de jó rákészülni
A napsütés, a száraz utak előcsalogatták a motorkerékpárosokat, akik jól teszik, ha az első gurulás előtt műszakilag azért átnézik, vagy átnézetik a télre pihenőre tett gépeiket.

Itt a motorosidény, de jó rákészülni
A napsütés, a száraz utak előcsalogatták a motorkerékpárosokat, akik jól teszik, ha az első gurulás előtt műszakilag azért átnézik, vagy átnézetik a télre pihenőre tett gépeiket.
Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.

Szélvédőcserénél fontos utómunka
A vezetéstámogató eszközök szenzorainak egy csoportja a szélvédő mögötti elhelyezésű. Szélvédőcsere esetén nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, hogy megbízhatóan működjenek. Ez bizony plusz költséggel is jár, de a vezetésbiztonság megér ennyit.
Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.

Koszos szélvédőn a vezetéstámogató rendszerek se látnak ki
Sokan nem is gondolnak bele, milyen kellemetlen és veszélyes közlekedési szituációkat teremthet egy koszos szélvédő. A „Látni és látszani” elv első felének tesz keresztbe. Az utóbbi tíz év autóinál a fedélzeti segédrendszerek jó működését is zavarja.
Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.

Amikor már a vizsgán is bukik
A bemattult fényszóró a műszaki vizsgán is bukások lehet, de ami rosszabb, hogy a fény alig jön ki belőle, így sötétben a sofőr látótávolsága jelentősen csökken.
10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.

10 javaslat üzemanyag spórolásra
Télen nehezebb az üzemanyaggal takarékoskodni, hiszen a belső égésű motoroknak a hideg nem a kedvenc közegük. Mégis érdemes megpróbálni, hogy kevesebbe kerüljön az autózás.