Az OLED fényforrások felületként sugároznak, ellentétben a pontszerű fényforrásokkal (pl. LED), amelyek félvezető kristályokat használnak. Az OLED megoldások óriási előnye, hogy fényük kiemelkedően homogén.
Az OLED fényforrások szabályozási lehetőségei lényegében határtalanok, kontrasztosak és szegmensekre oszthatók. A szegmensek egyedileg szabályozhatók, a fényerő különböző szintjeit is beleértve. A világítóegységnek nincs szüksége reflektorra, optikai szálra vagy hasonló optikai megoldásra. Ezzel az OLED lámpatestek hatékonyanak, könnyűek és laposak, ez pedig jelentősen megnöveli a formatervezés szabadságát.
Egy OLED világító elem csak egy milliméter vastag, míg a hagyományos LED megoldások átlag 20-30 milliméteres beépítési mélységet igényelnek. Az OLED energiaigénye is alacsonyabb, mint a LED megoldásoké, amennyiben az utóbbival az OLED-hez hasonló homogenitást kívánunk elérni. Az OLED fejlesztésben élen járó Audi technológiája 2016-ban került gyártásba, ekkor az Audi TT RS hátsó világítótestében kapott helyet, majd a csúcsmodell R8 is megkapta. Egészen mostanáig az Audi OLED világítástechnológiát használó modelljei maximum négy, egyedileg szabályozható, összetett világítóegységet használtak, amelyekkel egyéni, meghatározott világítási megoldásokat hozhattak létre.
Idén az új Audi Q5 a harmadik típus, amely megkapja az OLED hátsó lámpákat. A Q5 modellben három, egyenként hat egységből álló lap kapott helyet, így világítótestenként 18 szegmenst alkalmaztak a tervezők. A digitális OLED technológia mellett döntő Q5 ügyfelek három hátsó világítási kép közül választhatnak az autó vásárlásakor. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer „dynamic” módjában a lámpák egy további világítási képre váltanak. Ezen kívül a hazavezető (Coming-Home/Leaving-Home) fény esetében további animációs hatások is választhatók illetve a dinamikus villogó fény is helyet kapott az új lámpaegységben.
Az új Q5 modellel az Audi a digitális OLED hátsó világítótestekkel szerelt változatnál közelségérzékelővel látta el a járművet. Ha egy közlekedési résztvevő kevesebb, mint két méterre megközelíti az álló Q5 modellt, az összes OLED világítási egység felkapcsol. Amikor a Q5 elindul, visszatér az eredeti világítási kép. Ez csupán egy kezdeti példa arra, hogy működhet a jármű „car-to-x” kommunikációja annak környezetével. Törvényi jóváhagyás tárgya ugyan, de a jövőben megfontolandó lehet előre meghatározott figyelmeztető jelzések alkalmazása is. A jóváhagyó hatóságokkal való együttműködés példája az Audi által kifejlesztett és jóváhagyatott első dinamikus indexjelzés is.
A jövőben világítótestenként lényegesen több egység is elképzelhető, amely több teret ad a világítási kép személyre szabhatóságának. Például előre meghatározott jelzések megjelenítésével a közlekedés többi résztvevőjét figyelmeztethetjük idejekorán olyan veszélyekre, mint a csúszós útpálya vagy amikor forgalmi dugóhoz érkeztünk.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.