Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Tavaly szeptemberben Párizs volt az első európai város, amely betiltotta a bérelhető elektromos rollereket. A német Gelsenkirchen pedig most követi a példáját. A Ruhr-vidéki város az első nagyváros Németországban, ahonnan kitiltják a bérelhető e-rollereket. A határidőt kitűzték: 2024. április 20-án be kell szüntetni a szolgáltatásukat az üzemeltetőknek. A gelsenkircheni közigazgatási bíróság nemrégiben hozott határozatában megerősítette a bérelhető e-rollerek megszűnését. A város azt szerette volna elérni, hogy a két üzemeltetőtől, a Tier-től és a Bolt-tól csak előzetes személyazonosság-ellenőrzés után lehessen e-rollert bérelni. Ezt a két szolgáltató nem tette meg. Így a város úgy döntött, hogy betiltja a szolgáltatást. Az ok pedig az volt, hogy egyre gyakoribbak voltak a garázda viselkedések, a városközponton keresztüli versenyek, vagy olyan súlyos balesetek, amelyekben az e-rolleresek egyszerűen megszöktek.
Tavaly egy kerékpáros meghalt, miután nekiment egy, a kerékpárúton hanyagul elhagyott elektromos rollernek, és elesett. Az e-roller tilalma csak a bérelhető rollerekre vonatkozik, a saját tulajdonban lévők továbbra is használhatók. Sok német városban már tilos az elektromos rollereket tömegközlekedési eszközön szállítani, elsősorban az akkumulátorok felrobbanásának veszélye miatt.
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.

A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.