Véget ért a BME keretein belül a 15. RobonAUT verseny döntő futama, amelyben 9 csapat, köztük 6 junior és 3 senior mérkőzött meg egymással a pályán.
A RobonAUT egy robotépítő verseny, ahol önállóan működő robotjármű megalkotása a cél: 1:10-es méretarányú távirányítós autót kell autonóm robottá alakítaniuk a versenyzőknek a felkészülés során. A versenyt a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar mesterképzéses specializációinak hallgatói számára hirdetik meg, már 14. éve. Tehát villamosmérnök, mérnökinformatikus és mechatronikai mérnök mesterhallgatók vehetnek részt a küzdelemben, háromfős csapatokban. Elsősorban csapatoknak szól a kiírás, de a versenyre egyénileg is lehet nevezni, és az így jelentkezőkből szerveznek csapatot.
Az elmúlt 14 év 184 korábbi csapatának egybehangzó véleménye szerint élmény a felkészülés és a verseny. A robotépítéshez hardver- és szoftverfejlesztési, szabályozástechnikai ismeretek a legfontosabbak. Érdemes konyítani a beágyazott rendszerek, mikrokontrollerek lelkivilágához, a kliensszofver-fejlesztéshez, és a mechanikai érzék is nagyon hasznos az autók megfelelő felkészítéséhez.
Magán a versenyen két pályán kellett végigjutnia a robotoknak külső segítség, beavatkozás nélkül, minél rövidebb idő alatt. Az egyik egy ügyességi, a másik egy gyorsasági feladat elé állítja a robotautót. A verseny beszámít a tanulmányi eredményekbe, a versenyzéssel kreditet vagy jobb érdemjegyet szerezhet a résztvevő. A verseny témájában a Robotirányítás rendszertechnikája (VIAUMA16) tantárgyhoz kapcsolódik. A tárgy felvétele nem kötelező a versenyzéshez, de javasolt, mert a kvalifikáción elért pontszám beleszámít a vizsgába, amivel akár 2 jegyet is lehet javítani.
Az elmúlt 14 évben körülbelül 500 hallgató vett részt a versenyeken, akik azóta végzett mérnökök, és többen vezető beosztásban vannak. A jövőbeni előnyök mellett a verseny nyeremények is lelkesítőek voltak, a kiosztott díjak összértéke elérte a 3 millió Ft-t. A verseny a jelentkezőknek nem kerül pénzbe, a költségeket a szponzorok állják. Nevezési díj nincs. Magát az autót, az elektronikai eszközöket, nyomtatott áramkörök gyártási költségeit a szervezők finanszírozzák egy megadott összeghatárig. Az elkészített robotautót megtarthatják a csapatok a verseny után.
Az idei, 15. RobonAUT versenyre 10 csapat kvalifikált!
A juniorok kategóriájában a következő csapatok állhattak fel a dobogóra:
Junior 1. helyezett: AUTofRange
(Kazup Dániel, Kovács Tamás Barnabás, Petrőtei Tamás József)
Junior 2. helyezett: Safety Third
(Csermák Ádám Barna, Horváth Máté, Kis Mihály Bence)
Junior 3. helyezett: WorkAUT
(Fent István, Garad Ágoston, Vepperi Virág)
Az összesített 1. helyezést szintén a junior kategória győztese, az AUTofRange csapat szerezte meg.
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_toyota_drift.jpg)
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_zona.jpg)
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2020/03/nemet_kerekparos_zona_resize.jpg)
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_trukk.jpg)
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_keresztezodes2_resize.jpg)
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_434_gozos_resize.jpg)
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2023/10/2310_diaego_kampany.png)
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_dugo_1.jpg)
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.