Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
Nem egyszerű feladat Olaszországban a parkolás: színes parkolói jelölések és a forgalomcsillapított zónák könnyen okozhatnak zavart. Az olaszországi parkolóhelyeket több helyen színkóddal látják el. Ha a járda széle feketén és sárgán van felfestve, az azt jelenti, hogy teljes parkolási tilalom van érvényben. Kék vonalak jelzik a fizetős parkolóhelyeket. Sárga vonalak mellett taxik, buszok vagy a lakosság számára megengedett a parkolás. A fehér vonallal jelzett szakaszokon ingyenes a parkolás.
Tilos autóval behajtani a Zona Traffico Limitato (ZTL) területre. Ezek a forgalomcsillapított zónák különösen a történelmi városközpontokban találhatók. A zónákba csak külön engedéllyel lehet bejutni. Ha engedély nélkül hajt be valaki egy ZTL-be, akkor körülbelül 100 eurós bírságot kockáztat. Ha többször behajt egy ZTL-be, például parkolóhely keresésekor, minden alkalommal 100 eurót kell fizetnie. A ZTL-en belüli parkolás sem megengedett: itt legalább 42 euró plusz büntetést kap az autós.
Tankolásnál is érdemes figyelni. Ugyanis az, aki igénybe veszi a Servito szolgáltatást, literenként 20 centtel többet fizet a tankolás végén. A Servito a benzinkutas szolgáltatást jelenti. 50 liter tankolásakor ez 10 eurós plusz költséget jelent.
Olaszországban a legtöbb autópálya fizetős, de nem matricás rendszert használnak, hanem fizetőkapukat. Így az útdíj összege a megtett útvonaltól függ, és a kapuknál kell fizetni. Viszont nagyon kell figyelni az A36-os, A59-es és A60-as autópályákon Como közelében, Milánótól északra nincs fizetőkapu, ahol közvetlen fizetés lenne lehetséges. A járműveket elektronikusan szkennelik, a rendszámokat automatikusan rögzítik. Ennek megvan az az előnye, hogy a forgalom dinamikusabb, de a fizetésről mindenkinek magának kell gondoskodnia. A fizetést az autópályán való közlekedést követő 15 napon belül kell teljesíteni. Ez megtehető többek között online regisztráció után, a „Pedemontana Lombarda” applikáció segítségével, vagy a helyszínen az A36, Mozzate (Como) csomópont „Punto Verde” ügyfélszolgálatán és több benzinkúton is a régióban.
Fontos megemlíteni az olasz sebességhatárokat: lakott területen belül a maximális megengedett sebesség 50 km/óra. A városon kívül maximum 90 km/óra, gyorsforgalmi utakon 110 km/óra, autópályán 130 km/óra. Aki 20 km/óra értékkel túllépi a megengedett legnagyobb sebességet, az legalább 175 eurós bírságot kap, ha pedig 50 km/órával, akkor akár 545 eurót is kell fizetnie a gyorshajtásért.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.