Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
Nem egyszerű feladat Olaszországban a parkolás: színes parkolói jelölések és a forgalomcsillapított zónák könnyen okozhatnak zavart. Az olaszországi parkolóhelyeket több helyen színkóddal látják el. Ha a járda széle feketén és sárgán van felfestve, az azt jelenti, hogy teljes parkolási tilalom van érvényben. Kék vonalak jelzik a fizetős parkolóhelyeket. Sárga vonalak mellett taxik, buszok vagy a lakosság számára megengedett a parkolás. A fehér vonallal jelzett szakaszokon ingyenes a parkolás.
Tilos autóval behajtani a Zona Traffico Limitato (ZTL) területre. Ezek a forgalomcsillapított zónák különösen a történelmi városközpontokban találhatók. A zónákba csak külön engedéllyel lehet bejutni. Ha engedély nélkül hajt be valaki egy ZTL-be, akkor körülbelül 100 eurós bírságot kockáztat. Ha többször behajt egy ZTL-be, például parkolóhely keresésekor, minden alkalommal 100 eurót kell fizetnie. A ZTL-en belüli parkolás sem megengedett: itt legalább 42 euró plusz büntetést kap az autós.
Tankolásnál is érdemes figyelni. Ugyanis az, aki igénybe veszi a Servito szolgáltatást, literenként 20 centtel többet fizet a tankolás végén. A Servito a benzinkutas szolgáltatást jelenti. 50 liter tankolásakor ez 10 eurós plusz költséget jelent.
Olaszországban a legtöbb autópálya fizetős, de nem matricás rendszert használnak, hanem fizetőkapukat. Így az útdíj összege a megtett útvonaltól függ, és a kapuknál kell fizetni. Viszont nagyon kell figyelni az A36-os, A59-es és A60-as autópályákon Como közelében, Milánótól északra nincs fizetőkapu, ahol közvetlen fizetés lenne lehetséges. A járműveket elektronikusan szkennelik, a rendszámokat automatikusan rögzítik. Ennek megvan az az előnye, hogy a forgalom dinamikusabb, de a fizetésről mindenkinek magának kell gondoskodnia. A fizetést az autópályán való közlekedést követő 15 napon belül kell teljesíteni. Ez megtehető többek között online regisztráció után, a „Pedemontana Lombarda” applikáció segítségével, vagy a helyszínen az A36, Mozzate (Como) csomópont „Punto Verde” ügyfélszolgálatán és több benzinkúton is a régióban.
Fontos megemlíteni az olasz sebességhatárokat: lakott területen belül a maximális megengedett sebesség 50 km/óra. A városon kívül maximum 90 km/óra, gyorsforgalmi utakon 110 km/óra, autópályán 130 km/óra. Aki 20 km/óra értékkel túllépi a megengedett legnagyobb sebességet, az legalább 175 eurós bírságot kap, ha pedig 50 km/órával, akkor akár 545 eurót is kell fizetnie a gyorshajtásért.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
Exponálj és nyerj!
A Volán Egyesülés a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatot hirdet „A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS FOTÓS SZEMMEL” címmel.
Exponálj és nyerj!
A Volán Egyesülés a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatot hirdet „A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS FOTÓS SZEMMEL” címmel.
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.