A mai autók egyre összetettebben kommunikálnak a környezetükkel. A Lexus szerint ideje volna ebbe a körbe bevonni a kerékpárokat is.
Az Egészségügyi Világszervezet, a WHO statisztikái szerint évente mintegy 1,19 millióan halnak meg közlekedési balesetben a világon. Ezeknek a közúti haláleseteknek több mint a felében gyalogosok, kerékpárosok, motorkerékpárosok az áldozatok. Ez részben érthető, hiszen ezeknek a közlekedőknek egy része formális képzés nélkül vesz részt a forgalomban, miközben legtöbbjük védőfelszereléssel sem rendelkezik, ami enyhíthetné az esetleges ütközések hatásait.
A Lexus látványosan szemléltette új elképzelését az Ausztráliában megrendezett intelligens közlekedési rendszerek (ITS) csúcstalálkozón. A kidolgozott megoldás alapját azok az érzékelő és kommunikációs technológiák jelentik, amelyek jelenleg is lehetővé teszik a járművek egymás közötti, illetve az infrastruktúrával folytatott információcserét. A Toyota-csoportnak jelentős gyakorlati tapasztalata van az ilyen V2X (jármű és bármi közötti) közötti megoldásokban: a hálózatba kapcsolt autók segíthetnek a pontosabb időjárás-előrejelzésben, vagy virtuális szemtanúként segíthetik a mentőszolgálatok felkészülését egy-egy baleset során.
Ausztráliában kezdték meg egy átfogó V2X kommunikációs rendszer kidolgozását. A hatodik éve tartó fejlesztett rendszer a városi forgalom minden lehetséges elemét összeköti egymással, a gyalogos átkelőktől kezdve a megkülönböztető jelzéseit használó járműveken át a forgalomirányító lámpákig. Az így kapott információ sokféle feladatra hasznosítható, a forgalom szabályozásától kezdve a közvetlen veszélyhelyzetre történő figyelmeztetésen át a járművek közvetlen, vészhelyzeti vezérléséig.
A V2X program evolúciójának tekinthető az a kísérleti rendszer, amelyet két Lexus RZ 450e és egy RX 500h F segítségével szemléltettek a találkozó szakmai közönségének. Ezeket az autókat C-ITS (kooperatív intelligens közlekedési rendszerek) technológiával szerelték fel, és a konferencia során több mint 150 sikeres demonstrációt tartottak. A Lexus kísérleti rendszerének az újdonsága, hogy a szokásos elemeken túl kerékpárokat is felszereltek jeladó és -vevő berendezéssel. Ez az elektromos kerékpárok, e-rollerek korában nem ütközik műszaki akadályba, hiszen rendelkezésre áll a technológia megbízható működtetéséhez szükséges energiaforrás. A rövid hatótávolságú kommunikációs berendezés finomhangolásával elkerülhetők a téves riasztások, és kiemelhetők a ténylegesen kritikus helyzetek. Amennyiben a rendszert kiépítik, nem csak az autósokat figyelmeztetheti a szemmel nem látható (mert a holtterükben közlekedő, vagy az utcasarkon túl közeledő) kerékpárosokra és gyalogosokra, de utóbbiakat is riaszthatja, amennyiben figyelmetlenül közlekedve nem észlelik a közeledő járműveket.
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.
Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.

Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.
Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.

Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.
Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.

Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.