A mai autók egyre összetettebben kommunikálnak a környezetükkel. A Lexus szerint ideje volna ebbe a körbe bevonni a kerékpárokat is.
Az Egészségügyi Világszervezet, a WHO statisztikái szerint évente mintegy 1,19 millióan halnak meg közlekedési balesetben a világon. Ezeknek a közúti haláleseteknek több mint a felében gyalogosok, kerékpárosok, motorkerékpárosok az áldozatok. Ez részben érthető, hiszen ezeknek a közlekedőknek egy része formális képzés nélkül vesz részt a forgalomban, miközben legtöbbjük védőfelszereléssel sem rendelkezik, ami enyhíthetné az esetleges ütközések hatásait.
A Lexus látványosan szemléltette új elképzelését az Ausztráliában megrendezett intelligens közlekedési rendszerek (ITS) csúcstalálkozón. A kidolgozott megoldás alapját azok az érzékelő és kommunikációs technológiák jelentik, amelyek jelenleg is lehetővé teszik a járművek egymás közötti, illetve az infrastruktúrával folytatott információcserét. A Toyota-csoportnak jelentős gyakorlati tapasztalata van az ilyen V2X (jármű és bármi közötti) közötti megoldásokban: a hálózatba kapcsolt autók segíthetnek a pontosabb időjárás-előrejelzésben, vagy virtuális szemtanúként segíthetik a mentőszolgálatok felkészülését egy-egy baleset során.
Ausztráliában kezdték meg egy átfogó V2X kommunikációs rendszer kidolgozását. A hatodik éve tartó fejlesztett rendszer a városi forgalom minden lehetséges elemét összeköti egymással, a gyalogos átkelőktől kezdve a megkülönböztető jelzéseit használó járműveken át a forgalomirányító lámpákig. Az így kapott információ sokféle feladatra hasznosítható, a forgalom szabályozásától kezdve a közvetlen veszélyhelyzetre történő figyelmeztetésen át a járművek közvetlen, vészhelyzeti vezérléséig.
A V2X program evolúciójának tekinthető az a kísérleti rendszer, amelyet két Lexus RZ 450e és egy RX 500h F segítségével szemléltettek a találkozó szakmai közönségének. Ezeket az autókat C-ITS (kooperatív intelligens közlekedési rendszerek) technológiával szerelték fel, és a konferencia során több mint 150 sikeres demonstrációt tartottak. A Lexus kísérleti rendszerének az újdonsága, hogy a szokásos elemeken túl kerékpárokat is felszereltek jeladó és -vevő berendezéssel. Ez az elektromos kerékpárok, e-rollerek korában nem ütközik műszaki akadályba, hiszen rendelkezésre áll a technológia megbízható működtetéséhez szükséges energiaforrás. A rövid hatótávolságú kommunikációs berendezés finomhangolásával elkerülhetők a téves riasztások, és kiemelhetők a ténylegesen kritikus helyzetek. Amennyiben a rendszert kiépítik, nem csak az autósokat figyelmeztetheti a szemmel nem látható (mert a holtterükben közlekedő, vagy az utcasarkon túl közeledő) kerékpárosokra és gyalogosokra, de utóbbiakat is riaszthatja, amennyiben figyelmetlenül közlekedve nem észlelik a közeledő járműveket.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.