A történet nem mindennapi, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, hogy a friss jogosítványosok az első évben az átlagosnál is óvatosabban közlekednek. Általában a vezetői engedély megszerzését követő második év végére történnek a járművezetői magatartásban olyan kedvezőtlen változások, mely következtében a baleseti kockázat igen jelentős mértékben megnő. Többek között ezért is találták ki és alkalmazzák több európai országban a „kezdő vezető” intézményét, ill. a „kétszintű” vizsgarendszert . Na de ne szaladjunk ennyire előre, lássuk a történetet. Egy 17 éves skót fiatalember a Lodge és Aberdeen közötti autópályán 201 km/h (125 mph) sebességgel száguldozott Peugeot 306 GTI típusú gépkocsijával. Sorban előzte a szabályosan haladó járműveket, azzal sem törődve, hogy az úton az előzésre szánt „belső” (hazánkban ezt „külső”-nek mondanák) sáv időnként véget ért, így az előzést a járműforgalom elől elzárt területeken kellett befejezni. A fiatalember vélhetően két tizenéves lány utasa előtt akart imponálni, s így mutatta be „frissen szerzett” tudását, hiszen a gépjárművezetői vizsgát az eset előtt mindössze 12 nappal korábban tette le. Egy rendőri jelzések nélküli – tehát civil jellegű – járőrautó is a megelőzött gépkocsik sorában volt, mely rejtett sebességmérővel volt felszerelve. Ez lett a fiatal gépkocsivezető veszte – eljárás indult vele szemben gyorshajtás és a közúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt. A fiatalember elismerte bűnösségét, s bocsánatot kért tettéért a bíróság előtt. A kezdő, s tapasztalatlan vezető szemmel láthatóan megdöbbent akkor, amikor az eljárás során érzékeltették vele, hogy járműve egy „gyilkos rakéta”-ként közlekedett az utakon, s csak az volt a szerencse, hogy senki nem került az útjába. A száguldozó vezetői engedélye természetesen visszavonásra került, a tanfolyamot a büntetés letelte után elölről kell kezdenie, amennyiben újra jogosítványt akar szerezni. Végezetül egy rövid kommentár. Az Egyesült Királyságban – így Skóciában is – a kezdő vezetők nem szállíthatnak velük egykorú utast, mondván, hogy a társak „cinkelésére”, vagy éppen a saját „vezetési tudomány bebizonyítására” a fiatal gépjárművezetők gyakran súlyos és felelőtlen jogsértésekre képesek (gyorshajtás, szlalomozás autók között, ittas vezetés stb). A fenti eset is megerősíti, hogy ez a szabályozás helyesnek bizonyul.
Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.

Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.
Vadulnak a rolisok Belgiumban
A balesetek gyakorisága miatt Belgium szigorítaná az elektromos rollerek ellenőrzését.

Vadulnak a rolisok Belgiumban
A balesetek gyakorisága miatt Belgium szigorítaná az elektromos rollerek ellenőrzését.
Jobb szervezés, hatékonyabb közlekedés
Egy olyan koreai-magyar kísérlet indult, amely a fenntartható mobilitást igyekszik előmozdítani Gödöllőn.

Jobb szervezés, hatékonyabb közlekedés
Egy olyan koreai-magyar kísérlet indult, amely a fenntartható mobilitást igyekszik előmozdítani Gödöllőn.
Mindenre nem lehet felkészülni
A legügyesebb sofőr és a legjobb bringás is találkozhat olyan helyzettel, amire rémálmába sem gondolt. Ilyen az autós üldözés a kerékpárúton.

Mindenre nem lehet felkészülni
A legügyesebb sofőr és a legjobb bringás is találkozhat olyan helyzettel, amire rémálmába sem gondolt. Ilyen az autós üldözés a kerékpárúton.
Szlalomozás hóekékkel
Magyar Közút: a legjobb gépkezelők versenyeztek a közutas rodeón.

Szlalomozás hóekékkel
Magyar Közút: a legjobb gépkezelők versenyeztek a közutas rodeón.
Önvezetés, ami nem az
Kína után a britek is fellépnek az autógyártók azon megtévesztő gyakorlata ellen, amely szerint azt sugallják a vásárlóknak, hogy a kocsijuk önvezetésre képes, miközben nem.

Önvezetés, ami nem az
Kína után a britek is fellépnek az autógyártók azon megtévesztő gyakorlata ellen, amely szerint azt sugallják a vásárlóknak, hogy a kocsijuk önvezetésre képes, miközben nem.
Az olcsó autók uralják a használtautópiacot
A magyarországi autóparkban nem az átlagéletkor növekedése a legfőbb gond, hanem az átlagos állapot romlása és az egyre magasabb futásteljesítmény.

Az olcsó autók uralják a használtautópiacot
A magyarországi autóparkban nem az átlagéletkor növekedése a legfőbb gond, hanem az átlagos állapot romlása és az egyre magasabb futásteljesítmény.
Mit szeretnének tankolni a magyarok?
A MOL megbízásából az Iránytű Intézet készített egy kutatást, hogy mennyire elfogadottak az alternatív-, és a bio-összetevőt tartalmazóüzemanyagok.

Mit szeretnének tankolni a magyarok?
A MOL megbízásából az Iránytű Intézet készített egy kutatást, hogy mennyire elfogadottak az alternatív-, és a bio-összetevőt tartalmazóüzemanyagok.