Külföldön sem feltétlenül könnyebb megszerezni az úrvezetői jogosítványt. Összegyűjtöttünk néhány esetet.
Dicséretben részesítették “elképesztő elkötelezettségéért” Angliában azt a tanulót, akinek 60. alkalommal sikerült letennie az elméleti KRESZ-vizsgát. A magas bukásszám és a kitartás sem egyedi, mivel egy másik vizsgázó 57 teszten bukott meg, míg volt olyan, akinek 55 alkalommal nem sikerült az elméleti vizsga. A meg nem nevezett tanuló nem kevés pénzt, 1380 fontot (több mint 600 000 forintot) költött a vizsgákra. Nagy-Britanniában minden elméleti vizsga kísérlet 23 fontba kerül, és körülbelül egy órát vesz igénybe a tesztlap kitöltése. Az 50 kérdésből álló tesztnél legalább 43 helyes választ kell adni.
2012-ben egy akkor 28 éves angol férfi 92 alkalommal bukott meg az elméleti vizsgán. Szintén az Egyesült Királyságban 3 éve egy hölgy azzal került be a hírekbe, hogy 17 sikertelen vizsgát követően kapta meg a jogosítványát. Blessing Platinum-Williams először 2008-ban próbálta meg lerakni a jogosítványát, ám a vezetésnél megbukott a vizsgán. Az első bukást még 16 követte, és végül 12 év folyamatos próbálkozást követően 2020-ban sikerült nagy nehezen megszereznie a hőn áhított vezetői engedélyt.
2021-ben egy angol cég megpróbálta kideríteni, ki a legrosszabb sofőr az országban. A kikért eredmények alapján ugyanis találtak valakit, aki 157 bukás után, a 158. vizsgán járt sikerrel és szerezte meg hivatalosan a jogosítványát. A rekorder egy férfi, aki végül 42 évesen kapta kézhez a jogosítványát. Csak vizsgákra átszámítva másfél millió forintot költött. De a csúcstartók közt szerepel egy 34 éves hölgy is, aki 117-szer próbálkozott, mire meglett a jogosítványa, a dobogó alsó fokán pedig egy walesi úriember található, aki 32 évesen 94. alkalommal ment át először.
Térben közelebbi negatív rekord Lengyelországban is történt, ahol egy középkorú férfi 17 év alatt összesen 192 alkalommal bukott meg a jogosítvány megszerzéséhez szükséges KRESZ-vizsgán.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Vérfrissítés 265 lóerős autókkal
25 darab Skoda Octavia RS rendőrautót szerzett be az ORFK-OBB.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.
Bevetné a Toyota az AI-t
Adatalapon dolgozó rendszerrel előzné meg a forgalmi baleseteket a Toyota.