Az elmúlt években már többször is felmerült, hogy a német autópályákon is bevezetik az általános sebességkorlátozást. Közismert, hogy kontinensünkön (vagy talán a Földön) egyedülálló módon Németország autópályáin a megengedett legnagyobb sebességet általánosságban nem határozták meg, így egyéb korlátozás hiányában a sztrádákon akár „padlógázzal” is közlekedhetünk, már amennyiben ez a közúti közlekedés biztonságát nem veszélyezteti. Az ajánlott legnagyobb sebesség egyébként a személygépkocsik esetében 130 km/h. Több korábbi javaslatot követően legutóbb az SPD kezdeményezte a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h-ra (80 mph) történő csökkentését, kijelentve, hogy az intézkedés hozzájárulna a Föld légkörét érintő terheknek és az üvegház hatásnak a csökkentéséhez. (Figyelem: a javaslatot nem is közlekedésbiztonsági, hanem környezetvédelmi előnyökkel indokolták!) Koalíciós partnere javaslatát Angela Merkel asszony a német ZDF televíziónak adott nyilatkozatában az alábbi szavakkal utasította vissza: „Ez nálam nem fog megtörténni. A forgalmi dugók legalább olyan károsak a klímaváltozásra, mint a gyorshajtás”. Kétségtelen, hogy a sebességkorlátozás nélküli autózás jelentősen lerövidítheti az utazási időt az olyan nagy távolságok, mint pl. pl. München és Hamburg között, továbbá a legális száguldozás élménye sok külföldi autórajongót csábít is a német sztrádákra, ugyanakkor – nyilvánosan be nem vallott módon – az általános sebességkorlátozás bevezetése jelentős belpolitikai következményekkel járhat, mely akár a választási eredményekre is kihathat. A sebességlimit elutasítását követően a német kormányzat más módot, ill. eszközt keres az autópályákon közlekedő járművek károsanyag kibocsátásának csökkentése érdekében. A kancellár asszonyt felkérték, hogy támogassa annak a speciális közlekedési menedzsment rendszernek a megvalósítását, amely jóval hatékonyabban tud fellépni a mértéktelen emissziós jelenségek visszaszorítása és a környezetvédelmi érdekek képviselete érdekében.
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_toyota_drift.jpg)
Minden a játékkal indul
A Toyota technológiai kutatási központjában a világon elsőként tudták összehangolni két önvezető autó határtartományon való mozgását.
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_zona.jpg)
Parkolás, tankolás, útdíj Olaszországban
Számunkra idegen forgalomtechnikai megoldások és magas büntetési tételek intik óvatosságra az Itáliába utazót.
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2020/03/nemet_kerekparos_zona_resize.jpg)
E-bringa ami mégsem az
Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_olasz_trukk.jpg)
Turisták a célpontjai az olasz autópálya-bűnözőknek
Új lopási módszert azonosított a hatóság Olaszországban. Az autópályákon működő bandák megtévesztéssel igyekeznek pénzt kicsalni az áldozataiktól.
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_keresztezodes2_resize.jpg)
Kereszteződés figyelés
Alapvetően a tilos jelzésen áthaladók lefülelésére fejlesztették ki a Poliscan Redlight ellenőrző eszközt, ami azonban nem csak a tiloson áthaladók megörökítésére képes.
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2024/07/2407_434_gozos_resize.jpg)
Vasúti és közúti retróhétvége a Balatonnál
A nosztalgiajárművek kedvelőit várja a MÁV-VOLÁN-csoport retrórendezvénye a Balatonnál szombaton és vasárnap.
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2023/10/2310_diaego_kampany.png)
Válassz okosan, vezess biztonságosan
Folytatódik a Diageo és az Attraction ittas vezetés elleni kampánya az ORFK-OBB és Talmácsi Gábor támogatásával.
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.
![...](https://kreszvaltozas.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_dugo_1.jpg)
A budapestiek évi 2 napot ülnek dugóban
A budapesti dugók nem is olyan nagyok: a forgalmi dugók világranglistáján csak a 72. helyen áll a magyar főváros.