Az elmúlt években már többször is felmerült, hogy a német autópályákon is bevezetik az általános sebességkorlátozást. Közismert, hogy kontinensünkön (vagy talán a Földön) egyedülálló módon Németország autópályáin a megengedett legnagyobb sebességet általánosságban nem határozták meg, így egyéb korlátozás hiányában a sztrádákon akár „padlógázzal” is közlekedhetünk, már amennyiben ez a közúti közlekedés biztonságát nem veszélyezteti. Az ajánlott legnagyobb sebesség egyébként a személygépkocsik esetében 130 km/h. Több korábbi javaslatot követően legutóbb az SPD kezdeményezte a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h-ra (80 mph) történő csökkentését, kijelentve, hogy az intézkedés hozzájárulna a Föld légkörét érintő terheknek és az üvegház hatásnak a csökkentéséhez. (Figyelem: a javaslatot nem is közlekedésbiztonsági, hanem környezetvédelmi előnyökkel indokolták!) Koalíciós partnere javaslatát Angela Merkel asszony a német ZDF televíziónak adott nyilatkozatában az alábbi szavakkal utasította vissza: „Ez nálam nem fog megtörténni. A forgalmi dugók legalább olyan károsak a klímaváltozásra, mint a gyorshajtás”. Kétségtelen, hogy a sebességkorlátozás nélküli autózás jelentősen lerövidítheti az utazási időt az olyan nagy távolságok, mint pl. pl. München és Hamburg között, továbbá a legális száguldozás élménye sok külföldi autórajongót csábít is a német sztrádákra, ugyanakkor – nyilvánosan be nem vallott módon – az általános sebességkorlátozás bevezetése jelentős belpolitikai következményekkel járhat, mely akár a választási eredményekre is kihathat. A sebességlimit elutasítását követően a német kormányzat más módot, ill. eszközt keres az autópályákon közlekedő járművek károsanyag kibocsátásának csökkentése érdekében. A kancellár asszonyt felkérték, hogy támogassa annak a speciális közlekedési menedzsment rendszernek a megvalósítását, amely jóval hatékonyabban tud fellépni a mértéktelen emissziós jelenségek visszaszorítása és a környezetvédelmi érdekek képviselete érdekében.
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Ki-, merre jár e-rollerrel?
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Golyóálló konfekció-Toyoták
Brazíliában védett, golyóálló kivitelben nem csak luxusautók kérhetőek. A leggyakoribb Toyoták is lehetnek páncélozottak.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Különleges különdíjasok
A „Közlekedik a család” vetélkedő díjátadóján kiosztottak különdíjakat is. A négy különdíjas kiválasztott között volt 8 és 10 éves kisiskolás is.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
Veszélyek az iskolába vezető úton
Az osztrák autóklub (ÖAMTC) egy speciális, szemmozgás-követő okosszemüveggel végzett vizsgálatot.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
A győzelemig vezető út
Az idei győztesek 8 éve kezdték a versenyzést, akkor az országos döntőn 11. helyezést értek.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Így nyerték meg a Skodát
A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Ikarus-rajongóknak ajánlott!
Budapesten a hétvégén folytatódik az Ikarus MiniFeszt az Északi Járműjavítóban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.
Dolgos terminátorok
A BMW csoport humanoid robotokat tesztelt a gyártási folyamatban.