Számos más országhoz hasonlóan Magyarországon sem kötelező a fejvédő használata a kerékpárosok részére. Pedig a „kerékpáros sisak” használata nagyon fontos lenne. A tapasztalatok azt mutatják, hogy közúti baleset esetén a kerékpárosok súlyos sérüléseiket leginkább a fejet ért behatások miatt szenvedik el. A kerékpáros védősisak kifejezetten a fej- és az agysérülések megelőzésére szolgál. A kerékpározás egyik klasszikus „őshazájából”, Hollandiából származó, konkrét esettanulmányokra épülő szakértői vélemény alapján a védősisak mintegy 45 %-kal képes csökkenteni a súlyos fejsérülések kialakulásának a lehetőségét. A fejvédő használatát a kerékpárosok leginkább azzal utasítják el, hogy túlságosan kényelmetlen, elnyomja a hajat stb. Erre kínál nagyszerű megoldást az a svéd találmány, melyet a LifeNetwork adásaiból is megismerhetünk. Különösen hasznos a találmány gépjárművaló ütközéskor, hiszen ezekben az esetekben a kerékpáros feje általában a jármű szélvédőjének ütődik, s az elszenvedett sérülés könnyen halálos is lehet. Remélhetően a találmány hamarosan a boltokban is elérhető lesz. Az egyetlen gond csak a borsos ár: a kerékpáros „légzsákos” védősisak ára várhatóan 100 000-Ft körül alakul.
A találmány lényege egy sisak formájú légzsák, amely alaphelyzetben összecsukott állapotban, a ruházat „gallérjában” helyezhető el. Amennyiben a kerékpárost hirtelen erőbehatás éri, s elveszti az egyensúlyát, a sisakba beépített szenzor érzékelésének megfelelően a fejvédő azonnal felfúvódik, így a fejet egy rugalmas és vastag védőkörnyezet veszi körül.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.