A légzsákok akkor jönnek működésbe, amikor egy szenzor azt észleli, hogy az elütött kerékpáros, vagy gyalogos fejjel közeledik a jármű felé. A légzsákokat részben a motorháztető alá helyezik, melyek rendkívül gyors felfúvódása a motorháztetőre vágódó személy testét érő behatásokat hivatott csökkenteni. Másrészt a szélvédő közvetlen szomszédságában is rejtett légzsákok alkalmazhatók, melyek a fejsérülések súlyosságát csökkentik, továbbá megakadályozzák, hogy a szélvédőn keresztül az elütött személy az utastérbe kerüljön. Mats Odman, a speciális légszákot kifejlesztő svéd Autoliv cég szóvivője kijelentette: „Európában évente több, mint 10.000 gyalogos és más védtelen közlekedő veszíti életét jármű általi elütés következtében. A legtöbben közülük a motorháztetőre, vagy a szélvédőre vágódva szereznek súlyos fejsérüléseket.” A járműben utazók életének és testi épségének védelmére a gépkocsikba szerelt „belső” légzsákok alkalmazása ma már általánosnak tekinthető. Közlekedési baleset esetén a légzsákok alkalmazása mintegy 25 %-kal csökkenti a járművezetőt és az utasokat érő halálos kimenetelű sérülések kockázatát. Úgy tűnik, hogy a középpontba most már azon személyek életének a megmentése kerül, akiket gépjármű üt el, legyen az gyalogos, vagy kerékpáros. Érdemes megjegyezni: minden egyes megtett kilométerre vetítve egy kerékpáros élete 20-szor (!) nagyobb veszélynek van kitéve, mint egy járműben tartózkodó személyé! Más autógyárak az elütésvédelemnek azt a módját vizsgálják, hogy gyalogos, vagy kerékpáros elütése esetén a motorháztető szélvédőhöz közeli vége megemelkedik, ezáltal a halálos kimenetelű fejsérülés elviekben elkerülhetővé válhat.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.