A legutóbbi TISPOL nemzetközi közúti ellenőrző akció magyarországi végrehajtása során nem mindennapi esetnél intézkedtek a somogyi rendőrök.
2012. március 13-án reggel 10 óra 09 perckor az M7 autópályán, a Balatonvilágosi Autópálya Alosztály illetékességi területén bemértek egy szlovák forgalmi rendszámú Audi A8 típusú személygépkocsit, amely 208 km/órás sebességgel haladt. Az Audit a 94 km. szelvénynél lévő Sóstói pihenőhelyre a rendőrök kivezették és megállították. A gyorshajtás megállapításával az intézkedés nem fejeződött be, mert a bonyodalmak még csak ekkor kezdődtek el.
A személygépkocsi vezetője a helyszínen magát hitelt érdemlően igazolni nem tudta, mivel iratai nem voltak nála. Igazoltatása során a személyes adatait szóban közölte. Mint később kiderült, saját testvére adatait és elérhetőségét adta meg az intézkedő rendőröknek. A gépkocsi vezetője a külföldi forgalmi rendszámú jármű magyarországi jogszerű használatát szintén nem tudta igazolni.
Az intézkedés során az autópálya alosztály épületében a rendőrök az országos személynyilvántartó igénybe vételével a sofőr által bemondott adatok alapján összehasonlították a személyes adatokat és az ott található fényképet a gépkocsivezető személyével. A nyilvántartásban egy fiatalabb korú férfi arcfényképe volt látható, amelyre az ügyfél jelentős mértékben hasonlított, így a rendőrök elfogadták az azonosságot. (A nyilvántartásban szereplő fénykép több mint 4 évvel korábban készült.)
Ezt követően a megengedett sebesség túllépése, valamint a külföldi rendszámú jármű jogszerűtlen használata szabályszegések elkövetése miatt az intézkedő járőrök ellenőrzési jegyzőkönyveket vettek fel, s ezeket az iratokat az elkövető a testvére nevét írta alá.
Utóbbi jegyzőkönyv második példányát ugyanakkor a járművezető nem vitte magával, ezért őt – a távozása után mintegy 10 perccel – az általa megadott mobil telefonszámon a rendőrök felhívták.
A telefont nem a sofőr, hanem a járművezető testvére vette fel, aki sem a szabályszegéssel, sem pedig a jegyzőkönyvvel kapcsolatban nem rendelkezett információval. A testvér elmondta, hogy őt nem vonták aznap rendőri ellenőrzés alá, egész nap zalaegerszegi otthonában tartózkodott, így a kérdéses időpontban nem is közlekedhetett az M7-es autópályán. A rendőrök kérdésére elmondta, hogy van egy nála egy évvel idősebb fiú testvére, aki hasonlít rá.
Nem sokkal később az autópálya alosztályt a tényleges szabályszegő telefonon visszahívta. Elmondta, hogy sajnálja a történteket, s azért adta meg a testvére adatait, mert őt eltiltották a járművezetéstől egy korábban elkövetett közlekedési szabályszegés miatt. A hamis adatok közlése csak arra irányult, hogy a felelősségre vonást elkerülje.
A járművezető még azon a napon visszament a balatonvilágosi autópálya alosztály épületébe, s az elkövetett cselekményről írásos nyilatkozatot tett. A fentieket követően a járművezető ellen közigazgatási hatósági eljárás indult. Ezen túl a rendőrök a járművezetőt közokirat hamisítás bűntettének megalapozott gyanúja miatt a Siófoki Rendőrkapitányságra előállították, ahol gyanúsítottként történő kihallgatása azonnal megtörtént. Utóbbi esetben büntetőeljárás vette kezdetét, melyben a bíróság hozza meg a végzést.
Az ügy számos gondolatot felvet.
Feltehetjük például a kérdést, hogy mi lett volna ha:
– nem történik leállításos ellenőrzés a gyorshajtás megállapításakor?
– nem felejti ott a járművezető a jegyzőkönyv második példányát?
De azt a kérdést is feltehetjük, hogy vajon egyedi esetről van szó, vagy mások is közlekednek a közútjainkon – velünk azonos irányban, vagy velünk szemben – hasonló „szellemiséggel”?
Vélhetően sokakban erősek a kételyek!
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
Exponálj és nyerj!
A Volán Egyesülés a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatot hirdet „A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS FOTÓS SZEMMEL” címmel.
Exponálj és nyerj!
A Volán Egyesülés a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatot hirdet „A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS FOTÓS SZEMMEL” címmel.
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.