80-100 km/órás sebességű vezetéstechnikai tréningeket szervez a Groupama Tanpálya. Izgalmasnak és érdekesnek ígérkezik.
Új helyszínt is bevezetett a Groupama Tanpálya a vezetéstechnikai oktatásainak a színhelyeként, mivel a Hungaroring belső területén kialakított eredeti tanpálya nem bővíthető nagyobb sebességű szakaszokkal. Ezért közepes sebességű (80-100 km/órás) autós és motoros tréningeket az új versenypályára, az M-Ringre szervezik Monorierdő mellé. A nagyobb sebességű vezetéstechnikai tanfolyamokat „Tempo tréning” néven kínálják autósoknak és motorosoknak egyaránt, az utóbbiaknak csak félnapos, az autósoknak fél-, vagy egynapos oktatás is elérhető.
A „Tempo térning” alapvetően egy közepes sebességű tréning, amelyet nagyjából 80-100 km/h sebességre terveztek. Ez az a sebesség, amellyel a feladatokat a megfelelő biztonsággal végre lehet hajtani. Az alapképzésekhez képest a sebesség növekedése abban segít, hogy a jármű az ennél a sebességnél bekövetkező valós erőhatásokkal reagál, amit a tanuló jobban fel tud fogni (valósabbnak érzi) és el tud raktározni magában a későbbi balesetmegelőzés érdekében. A megemelt sebességhatárra azért van szükség, mert a szimulált csúszós pályán, kis sebességgel létrehozott instabil állapotban ezek az autóra ható erők egy mai korszerű kocsiban szinte teljesen eltompulnak, az autó annyira elszigeteli a vezetőt a környezetétől, csak a jármű reakciója marad meg a fellépő erőhatások érzete nélkül. Így a közepes sebességű tréning pontosabb képet ad a valós reakciókról a feladatok végrehajtása közben. Motoros tréningnél is hasonló a helyzet, csúszós felület nélkül.
A nagyobb sebesség kapcsán szerepet kap a jármű és a manőverek közti időeltérés is a tehetetlenség miatt. A gépkocsinak idő kell, hogy kövesse a sofőr általi kormányelfordítást az autó súlya miatt (ami egyre nő), így kisebb sebességeken (gyakorlás közben is) nagyobb kormánymozdulatot igényel például egy kikerülőmanőver. Nagyobb sebességeken ugyanez a hirtelen, nagy kormányelfordítással járó reakció balesetet okozhat, tehát nem mindegy, hogy az oktatáson résztvevő sofőr milyen manővertípushoz mekkora kormánymozdítást memorizál. A nagyobb sebességű tréning végén beiktatott összefűzött gyakorlatok tovább erősitik a sofőrben a terhelésváltások közötti járműreakciók jellemzőit. Így megismerhető, hogy a jármű diktál és szab korlátokat a mozgása közben, a vezetőknek pedig ezeket a korlátokat kell megismerniük. Ehhez tudni kell, hogy a jármű hogyan jelzi a határait, emlékeztetve a vezetőt, hogy soha ne lépjük át a tapadás és a fizika törvényeit.
Természetesen örök kérdés, hogy árt-e az autónak vagy motorkerékpárnak a tréning. a válasz rövid: nem. Amennyiben egy jól karbantartott autóval vagy motorral végzik a tréninget, az nem okoz nagyobb terhelést a futóműnek mintha a városban vagy lakott területen kívül kátyúk között manőverezve – esetleg belehajtva – közlekednénk. A gumik természetesen nagyobb terhelést kapnak, de nem extrém módon. Aki a szabályokat betartja a tréningen és nem azt képzeli, hogy egy teligázas pályanapra érkezett, annak a járműve és önmaga is épen marad. A tanfolyamot elvégezve pedig magasabb szintű vezetéstechnikai tudással mehet haza és vissza a közútra.
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.
Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.

Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.
Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.

Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.
Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.

Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.