5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó kutatóintézet, a HUMDA Lab csapata jó eredménnyel, 5. helyen zárt az április 27-i Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) önvezető formulaautós versenyen, amelyen világszinten is elismert egyetemek és kutatóközpontok csapatai indultak. Az izgalmas viadalt a müncheni műszaki egyetem csapata, a TUM Motorsport Team nyerte. Az Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL) viadalon olyan önvezető formulaautók csaptak össze, amelyek képesek érzékelni a környezetüket és emberi közreműködés nélkül versenyeznek a pályán. Az A2RL a mesterséges intelligencia (AI), az autonómia és az extrém sportok integrálásával a jövő mobilitásának határait feszegeti. Az esemény a jövőben a világ egyik legnagyobb autonóm versenysorozata lehet.
A HUMDA Lab csapata március elején érkezett meg Abu Dhabiba, hogy elkezdhesse a felkészülést az A2RL versenyre, amely nyolc hétig tartott. Minden nap kora reggeltől késő estig voltak pályán és folyamatosan dolgoztak az autón, valamint a szoftveren egészen az április 27-i versenyig. A HUMDA Lab számára kijelölt és kiemelt feladat az önvezető algoritmusok kutatása, az A2RL-ben való részvétel pedig kiváló lehetőséget jelentett a lehető legtöbb adat, tapasztalat begyűjtésére és a rutin megszerzésére.
– Fantasztikus dolog történt a hétvégén az Egyesült Arab Emírségek legendás Abu Dhabi Yas Marina Circuit F1-versenypályáján. Büszkék vagyunk rá, hogy az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen nyolc istálló közül az 5. helyen zárt a csapatunk, az újoncok között pedig a legjobbak lettünk! A világ olyan elitklubjába kerülhettünk be, amelyben a legrangosabb kutatóegyetemek és kutatóintézetek mérkőztek meg egymással – emelte ki Bári Gergely, a HUMDA Lab technológiai igazgatója.
A nemzetközi egyetemek és kutatóintézetek elit csapatai a 2,25 millió dolláros összdíjazásért versenyezhettek. A résztvevők listája: Fly Eagle – Beijing Technologiai Intézet; Khalifa Egyetem (Kína és Egyesült Arab Emírségek); Code19 Racing (Egyesült Államok); Constructor Egytem (Németország); Széchenyi Egyetemi Csoport – HUMDA Lab (Magyarország); Kinetiz – Nanyang Technológiai Egytem (Szingapúr); Polimove Autonomous Racing – Politecnico di Milano (Olaszország); a nyertes TUM Motorsport Team – Müncheni Műszaki Egyetem (Németország); Modenai és Reggio Emíliai Egyetem – Unimore (Olaszország).
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.
Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.

Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.
Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.

Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.
Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.

Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.