A 13. „Közlekedik a család” versenyt idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte. A győzelemmel a főnyeremény autót is átvehették.
Talán vannak olyanok, akik úgy gondolják, hogy egy családi versenyre csak úgy odamennek, aztán hipp-hopp meg is nyerhetik a fődíjat – idén egy Skoda Scalát. Pedig az elmúlt évek tapasztalata, az indulók és a nyertesek egybehangzó véleménye, hogy alapos felkészülés, sok gyakorlás nélkül nem lehet megnyerni a „Közlekedik a család” versenyt. Ráadásul eddig senkinek sem sikerült már az első nevezésre megnyerni a versenyt.
Idén az országban 550 család gondolta úgy, hogy kipróbálja tudását, és elindult a vármegyei döntőkön, hogy kivívják a jogot arra, hogy az augusztus 24-25. között rendezett országos döntőn indulhassanak. A vármegyei döntőkről egy-egy család indulhatott a döntőn, így Pécsett és Orfűn 20 család állt a képzeletbeli rajtvonalhoz.
Ha valaki a döntőn készült képeket nézi, már ízelítőt kaphat arról, hogy milyen volt a verseny. Egyből szemet szúrhat, hogy az autós és kerékpáros ügyességi pályán annyi bója volt felállítva, mint égen a csillag. Az autós ügyességi pályán 14 perc volt a szintidő, hogy minél kevesebb hibával – vagy hiba nélkül teljesítse valaki a feladatot. A sofőr egy navigátorral ment végig a pályán. Indulás előtt kaptak egy leírást, hogy milyen feladatot kell végrehajtani. Amíg az egyik szülő a navigátorral az autós pályát teljesítette, a másik szülő a másik gyermekével a kerékpáros pályán próbált hiba nélkül végigmenni.
Az elméleti tesztkérdések sem voltak könnyebbek. A kérdéssort a Közlekedési Alkalmassági Vizsgaközpont (KAV) állította össze. Ezekkel a kérdésekkel találkozhatnak egyébként azok, akik KRESZ-vizsgára mennek. A versenyen összesen 80 elméleti kérdés szerepelt. 55 általános, valamint 25 kerékpárosra, gyalogosra vonatkozó kérdésre kellett helyes választ adni. Végül hibátlanul senkinek sem sikerült kitölteni a tesztet.
Szintén a feladatok közt szerepelt a Continental állomásnál, hogy egy kerékpár gumibelsőt kellett cserélni időre. Itt is voltak olyanok, akik profin, pillanatok alatt ki tudták cserélni a belsőt, de volt, akinek hosszabb időbe telt ezt megtenni. Az elsősegélynyújtás is feladat volt, amely szerint egy elütött kerékpárost kellett elsősegélyben részesíteni. Ez így leírva könnyűnek látszik, pedig a gyakorlatban ez sem volt az. Lehet, hogy hihetetlenül hangzik, de az indulók erre is készültek a döntő előtt.
A jurta sátorban egy hanganyagot kellett meghallgatni a családoknak, amelyben több információ elhangzott Orfű történetétől kezdve egy ottani legendáig, de az odajutási lehetőségekről is. Sok a közlekedéssel kapcsolatos információ is elhangzott. Majd ezután betűkből kellett kirakni a hanganyagban elhangzott szavakat. Természetesen ezt is időre.
A játékra – amelynek elsődleges és legfontosabb célja a körültekintő, megfontolt közlekedési magatartás kialakítása – bármely magyarországi lakóhellyel rendelkező család nevezhetett, ahol az egyik szülő rendelkezik érvényes „B” kategóriás vezetői engedéllyel, illetve hat és tizenhét év közötti gyereket/gyerekeket nevelnek.
A Skoda Scala személyautót idén a Fejér vármegyei Kővári család nyerte meg az ORFK–Országos Balesetmegelőzési Bizottság, az Autós Nagykoalíció és a Porsche Hungaria támogatásával rendezett országos közlekedési vetélkedősorozaton. Második helyezést ért el az Erdődi család Hajdú-Bihar vármegyéből, míg a harmadik helyen a Fritz család végzett Somogy vármegyéből.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.