Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
A RAI és a Bovag holland közlekedési szövetségek közösen készített jelentését ismertette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál. A felmérés szerint a kétkerekű közlekedési eszközök száma idén 26,2 millióra emelkedett, ebből jelenleg mintegy 24,1 millió kerékpár jut a közel 18 milliós lakosságra. A napi használatban lévő kerékpárok számra 14 év alatt mintegy kétmillióval emelkedett. A tájékoztatás szerint tavaly a hollandok összesen 19,1 milliárd kilométert tettek meg kerékpáron, ami személyenként átlagosan 1065 kilométert jelent. Tíz évvel ezelőtt ez az adat 902 kilométer volt. A kilométerek számának növekedése a jelentéstevők szerint összefügg a nagyobb távolságok megtételére használt elektromos kerékpárok számának növekedésével.
A tavaly vásárolt 804 ezer új kerékpár mintegy 56 százaléka volt e-kerékpár, amelyből 453 219-et adtak el Hollandiában. Az elektromos kerékpárok átlagos ára 1815 euró (mintegy 720 ezer forint) az országban. Megjegyezték, hogy a kerékpározás népszerűsége annak is betudtató, hogy megfizethetőbb, mint a tömegközlekedés vagy az autó.
A robogók, tehát az 50 köbcentis vagy annál kisebb lökettérfogatú motorral felszerelt motorkerékpárok értékesítése tavaly visszaesett, ami részben a kötelező bukósisak-viselés bevezetésének a következménye. Az eladások számának csökkenése mellett tavaly közel 35 ezer új robogót értékesítettek, amelyek 42,4 százaléka volt teljesen elektromos hajtású. Az 50 köbcentiméteresnél nagyobb motorkerékpárok értékesítése ugyanakkor 13 százalékkal, 17 472-re nőtt tavaly, ami – mint kiemelték – 2000 óta a legmagasabb szám. Hollandiában tavaly mintegy 800 ezer 50 ccm hengerűrtartalmúnál nagyobb motorral szerelt motorkerékpárt regisztráltak. Különösen a fiatalok mutatnak érdeklődést a motorkerékpárok iránt, a 18-25 éves korosztály 30 százalékkal vásárolt több új motorkerékpárt 2023-ban, mint a megelőző évben.
A hírportál közölte azt is, hogy a CBS holland statisztikai hivatal tájékoztatása szerint az elektromos autók száma is nőtt. Tavaly az elektromos céges autók által megtett kilométerek száma először haladta meg a dízelüzemű járművekét. A céges autót vezetők tavaly 5,9 milliárd kilométert tettek meg, a dízel- és hibriddízel-üzemű járművekkel közlekedők 3,6 milliárdot. Az éves autóhasználat Hollandiában 2023-ban 4,3 százalékkal nőtt az előző évhez képest, de 1,4 százalékkal még mindig elmarad a koronavírus-járvány 2020-es európai megjelenése előtt, 2019-ben regisztrált szinttől.
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.
Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.

Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.
Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.

Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.
Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.

Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.