Neves piackutató szerint idén 15 millió körül alakul a tisztán elektromos-, és tölthető hibrid autók kiszállítása.
A Gartner amerikai technológiai piackutató cég előrejelzése szerint a zéró emissziós haladásra képes, elektromos hajtáselemeket tartalmazó személyautók (tisztán villanymotoros és plug-in hibrid) kiszállításai 2023 végére mintegy harmadával nőnek a tavalyi adatokhoz képest. A Gartner honlapjára felkerült előrejelzés szerint jövőre, tehát 2024-re a növekedés 19 százalék lesz, körülbelül 17,9 millióra (személykocsik esetén). Az összes elektromos jármű eladása (beleértve az autókat, kisteherautókat, nehéz gépjárműveket és buszokat) idén meghaladhatja a 15,4 milliót, ami 34 százalékos növekedés a tavalyihoz viszonyítva, jövőre pedig a 18,45 milliót, ami 20 százalékos éves bővülés.
Az előrejelzés szerint a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) kiszállítása idén 11 millióra nő a tavalyi 9 millióról, a plug-in hibrid (PHEV) autóké a tavalyi 3 millióról idén 4 millióra emelkedik. A Gartner elemzői arra számítanak, hogy 2030-ra az elektromos járművekre esik majd az autóeladások több mint a fele. Úgy spekulálnak, hogy 2027-re egy BEV átlagára megegyezik majd egy hasonló méretű belsőégésű motoros autóéval (nem feltétlenül azért mert olcsóbb lesz az elektromos, inkább a belső égésű motorral hajtottak drágulnak, ha csökkennek a legyártott sorozatszámok), ami felgyorsítja az elektromos járművek elterjedését. Mindez azt is jelenti szerintük, hogy 2030-ra az áramtermelés és a hálózati kapacitás akadályozhatja az elektromos járművek további tömeges terjedését, ártól függetlenül.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
Exponálj és nyerj!
A Volán Egyesülés a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatot hirdet „A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS FOTÓS SZEMMEL” címmel.
Exponálj és nyerj!
A Volán Egyesülés a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatot hirdet „A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS FOTÓS SZEMMEL” címmel.
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.