Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt közlekedésbiztonsági okokból. Már nem annyira kerékpárok, inkább motorkerékpárok.
A holland környezetvédelmi és közlekedési felügyelet ellenőrei lefoglaltak 3500, Kínából importált elektromos kerékpárt, mivel azok veszélyt jelentenek a közlekedésbiztonságra, és nem felelnek meg az ilyen jellegű közlekedési eszközökre vonatkozó hivatalos előírásoknak – jelentette Andits Eszter, az MTI tudósítója a Dutchnews hírportálra hivatkozva. A vaskos, széles gumiabroncsokkal ellátott kétkerekű járműveket (fatbike-okat) elektromos kerékpárként árulták “rendkívül alacsony áron”, de a műszaki képességeik egy kis segédmotoros kerékpáréval (mopedéval) egyenlőek – állt az ellenőrök sajtóközleményében. Hollandiában – ahol a kétkerekű járművek mindennapos használata nagyon elterjedt – a mopedekhez másfajta engedély, biztosítás és védősisak szükséges, és csak 15 éven felüliek használhatják őket.
A közlekedési eszközök lefoglalásáról az ügyészséggel folytatott konzultációt követően döntöttek. A felügyelőség megvizsgálja a járműveket, hogy kiderüljön, hogy a gyártók és az értékesítők valóban megszegték-e a szabályokat. Ammenyiben igen, akkor a kínai gyártónak – amelynek nevét nem hozta nyilvánosságra a felügyelet – vissza kell hívnia az összes eladott járművet az országból. “Ha egy fatbike 25 km/óra sebességnél gyorsabban képes haladni, akkor az tanúsítatlan és nem biztosított mopednek minősül” – nyilatkozott Karin Visser, a felügyelet előírások betartatásáért felelős igazgatója.
A közlekedésbiztonságért kampányoló VeiligheidNL holland szervezet képviselője a NOS műsorszolgáltatónak nyilatkozva felhívta a figyelmet arra, hogy 16 éves kortól kellene megszabni a fatbike-ok használatának alsó korhatárát, miután a kórházi statisztikák szerint aggasztóan megnőtt a balesetek száma az ilyen közlekedési eszközöket használó fiatalok körében. 2022-ben még csak hét fatbike-balesetről számoltak be, de tavaly már 59 incidenst rögzítettek, idén pedig az első négy hónapban 33-an kerültek kórházba.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
Exponálj és nyerj!
A Volán Egyesülés a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatot hirdet „A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS FOTÓS SZEMMEL” címmel.
Exponálj és nyerj!
A Volán Egyesülés a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatot hirdet „A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS FOTÓS SZEMMEL” címmel.
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Robogóval Afrikába
Rendhagyó robogós expedíció Budapesttől Dakarig! 8000 km, 25 nap, teljesen széria 300 ccm-es városi robogókkal!
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
Nagysebességű oválpálya készül a ZalaZONE-ban
Négy és fél kilométeres oválpálya készül gépjárművek tesztelésére a ZalaZONE területén.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
A legértékőrzőbb autók a hibridek
A hibridek keresettek a használtautópiacon is, ezt tükrözi az értéktartásuk.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Jelentős áremelkedés várható az újautópiacon
2025. január 1-től új károsanyag-kibocsátási határértékek lépnek hatályba az Európai Unióban. A szigorítás hatására „tisztábbak”, de drágábbak lehetnek az új autók, legalábbis bizonyos kategóriákban.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.
Új korszak, új problémák
Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.