Ha egy ember figyel, akkor azonnal azonosítani és értelmezni tudja az észlelt, akár váratlan helyzetet. A gépnek ez nehezebb, ezért kísérleteken tesztelik most mire képes.
Elsősorban a városi környezetben előforduló közlekedési akadályok felismerése és azonosítása még nem megy könnyen a járművekben alkalmazott vezetési asszisztensrendszereknek. Jelenleg az érzékelőikről érkező jelek alapján egy könnyen elhajló növényi leveles ágat ugyanolyan akadálynak tekintenek, mint egy betonfalat, pedig elég nagy a különbség. Hogy ez ne így legyen, folynak a fejlesztések. Egy az Egyesült államokban, San José-ban folytatott kísérletsorozatot a Toyota alapítványa is támogat, mert felhasználnák a tapasztalatokat a fejlesztésekhez. San José egymillió lakosú város jelentős kerékpáros közlekedéssel. Ehhez komoly infrastrukturájuk is van, 2022-ben több mint 640 kilométernyi kerékpárút állt a bringások rendelkezésére. Egy jövőre lejáró, ötéves terv szerint további fejlesztések készülnek a védett, elkülönített kerékpárutak építésében. A városvezetés az infrastruktúra fejlesztésén túl a biztonságos környezetkialakítást is fontosnak tartja.
Nem csak San José-ban fordul elő, hogy az utakat nem csak közlekedésre használják, érvényes ez a bringautakra is. A rakodás idejére szabálytalanul várakozó furgonok, a kerékpársávba belógva parkoló autósok, a lomtalanítás idején hanyagul kihelyezett tárgyak – vagy, hogy egy különösen aktuális jelenséget említsünk, az út szélén elhajított elektromos bérrollerek – mind teremthetnek veszélyhelyzetet. Ezek nem logikusan kiszámítható, előre kalkulálható szituációk, így (pont azért, mert nem igazodnak semmilyen szabályszerűséghez) bárhol és bármikor előfordulhatnak.
Ezeknek a váratlan, „nem természetes” akadályoknak az automatikus felismerésére, a veszélyes helyzetek azonosítására keres megoldást a tanulmány, amelyet a US Ignite elnevezésű high-tech vállalkozás, San José városa (Kalifornia, USA), valamint a Toyota Mobility Foundation (TMF) végez együtt. A cél a mesterséges intelligencia alapú akadályazonosító rendszer fejlesztése és tesztelése. A TMF 260 ezer dollárral (kb. 94 millió Ft) szállt be, hogy a mesterséges intelligencia (MI) és számítógépes optikai érzékelő technológiák társításával létrehozzák az automatikus, megbízható figyelmeztető rendszert.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.