Az amerikai hadsereg számára az Oshkos Defence bemutatta az első tölthető-hibrid harcjárművet.
Az Oshkosh Defense a meglévő, sorozatban gyártott Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) típusból alakított ki tölthető (plug-in) hibrid változatot. Az „eJLTV” jelzésű könnyű páncélozott járművet január 26-án mutatták be. Kiemelték, hogy teljesen elektromos üzemben is használható, ez egy „csendes hajtás”, amely módban a szimpla dízel változatokhoz képest csökkentett akusztikai és hőjellemzőkkel rendelkezik, így nehezebben felderíthető a harctéren. Az eJLTV további előnye, hogy képes más eszközöket elektromos árammal, „export power” módban táplálni.
Az USA Védelmi Minisztériuma (DOD) még nem rendelte meg a járművet, de az amerikai hadsereg érdeklődést mutatott a teljesen elektromos vagy hibrid-elektromos járművek iránt. A katonák számára a lényeg, hogy a normál változatokhoz képest valami értékes pluszt adjon a hibrid hajtásláncú jármű. Nagy a tét, mert a tervek szerint több mint 49 000 JLTV-t rendelnének, amelyet a Humvee utódjaként terveznek, ezek közé beférne pár drágább hibrid is.
Az eJLTV fejlesztésekor a tehergépjárművekre és katonai technikákra szakosodott Oshkosh a már meglévő elektromos haszonjárművek (EV) technológiáit házasították a moduláris felépítésű JLTV-vel. A JLTV-ből több mint 15 000-et gyártottak már, igazi többcélú harcjármű, a harctéri mentőktől a páncélvadászig bármit összelegózhatnak belőle. Az új elektromos rendszer a JLTV bármelyik változatánál bár némi többletsúlyt jelent, de alapvetően nem változtat a jármű méretein vagy az általános képességein.

Az egyik legnagyobb kérdés a tölthető elektromos járművek bevezetése kapcsán a töltőállomások és más elektromos infrastruktúra iránti igény, amely a harci zónában gyakorlatilag nem állhat rendelkezésre. Az Oshkosh ezért döntött a hibrid meghajtás mellett, mert a JLTV dízelmotorja képes feltölteni a hibridjármű lítium-ion akkumulátorait. A gyártó szerint a dízelmotor 30 perc alatt képes feltölteni az eJLTV akkumulátorát. A teljes feltöltés 30 percnyi elektromos működést biztosít a jármű vezetési módjától függően, és a vezetők menet közben válthatnak a dízel és a „csendes hajtás” üzemmódok között.
Ez utóbbi előnye, hogy az új csendes hajtásrendszerrel az ellenség nem fogja hallani az eJLTV-ket. Az elektromosáram tárolókapacitás megléte azt is jelenti, hogy a jármű nagy áramigényű működésfenntartó, vagy fegyverrendszereit a dízelmotor beindítása nélkül is lehet üzemeltetni. Sőt a gyártó kiemeli, hogy az eJLTV akár 115 kilowatt teljesítményt is képes „exportálni”, így hasznos lehet mobil erőműként, amely szükségtelenné teszi a vontatott generátorokat.
A hadsereg korábban hibrid dízel-elektromos Humvee-kel kísérletezett 2011-ben, de akkor arra jutottak, hogy majd a jövő akkumulátortechnológiái teszik életképessé ezt a koncepciót. Glenn Dean tábornok, a US Army Ground Combat Systems vezetője azt nyilatkozta, hogy a teljesen elektromos járművek katonai célra még alkalmatlanok. Esetleg a robotplatformok kapcsán van most esélyük. Példaként említette, hogy ha a jelenlegi technológiát vesszük alapul, akkor egy elektromos üzemű M1 Abrams tank működtetéséhez akkora akkumulátortelepre lenne szükség, mint maga a harckocsi (ami 50 tonna feletti öntömegű). Dean azonban hozzátette, hogy a hadsereg megvizsgálja az Oshkosh hibrid elektromos rendszerét, mert érdekes lehetőségek lehetnek benne.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.
Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.

Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.
Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.

Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.
Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.

Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.