19 lány és 20 fiú mérte össze a bringás tudását a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján.
Az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága (ORFK-OBB) és a Magyar Autóklub (MAK) által szervezett „Ki a mester két keréken” fiataloknak szóló kerékpáros ügyességi verseny országos döntőjét május 23-án rendezték meg Budapesten, a MAK Közlekedésbiztonsági és Oktatási Parkjában. A döntőn az ORFK-OBB által rendezett vármegyei döntők legjobbjai (20 lány és 20 fiú) mérték össze KRESZ ismereteiket és kerékpáros technikai tudásukat. A verseny napján a lányok közül végül 19 versenyzett, mivel a Komár-Esztergom vármegyei induló betegség miatt nem tudott részt venni a döntőn.
Az időjárás kegyes volt az indulókhoz, mert igazi nyári időben tudtak végigmenni a nagyon nehéz pályán. A gyakorlat előtt egy elméleti kresz-tesztsort kellett kitölteniük a versenyzőknek. 40 gyalogos és kerékpárosokra vonatkozó kérdésekre kellett válaszolni: sajnos egy versenyző se töltötte ki hibátlanul a tesztlapot, igaz a kérdések sem voltak könnyűek. Mint ahogy a gyakorlati feladat sem. A 3 perces szintidőt mindenki tudta teljesíteni, sőt volt, aki felezte. Versenyzők, szülők, kísérő tanárok, a vármegyei balesetmegelőzési osztály munkatársai együtt izgulták végig a diákjuk küzdelmét a pályán. Volt, aki nagyon izgult, másnál eltört a mécses, de olyan is akadt, aki a sok hiba miatt végül feladta a versenyt.
Viszont több fiúk és a lány vérprofi módon, hidegvérrel ment végig a nagyon nehéz pályán. Volt szlalom, ahol az oszlopokat mindössze 120 centire helyezték el egymástól. De nehezítette a pályát rázópad, billenő palló, sarokfordító, mágneses körforgó, és egy szűk körpályán is hibátlanul kellett végigtekerni. Ha valaki mindezen túljutott, akkor a célba érkezéskor egy akadályt állva fel kellett dönteni. Végül két fiúnak és egy lánynak sikerült hibátlanul teljesíteni a gyakorlati pályát.
A megmérettetésen 10-12 év közötti általános iskolai tanulók indulhattak. Az országos döntőn a legjobb egyéni teljesítményt nyújtó 6 fő kvalifikálta magát a nemzetközi versenyre. Hazánkat az első 2 fiú és első 2 lányversenyző képviseli a nemzetközi döntőn, míg a 3. helyezettek tartalékversenyzők. A nemzetközi verseny 2024. őszén Franciaországban, Párizsban lesz.
A csapatversenyben nagyon szoros volt a verseny a fiúknál, mindössze 2 pont döntött az első hely sorsáról. A lányok egyéni versenyében pedig holtverseny alakult ki az 1. és a 2. helyezett között. A győzteseknek Óberling József r. ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője és Sipka Gábor, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese adta át a díjakat. Az eredményhirdetés megható pillanata volt, amikor a szervezők köszönetet mondtak Kovács Árpádnénak, aki utoljára vett részt ilyen versenyen, mint felkészítő tanár. Ő a Zala vármegyei Pókaszepetki Általános Iskola igazgatója, és idén vonul nyugdíjba. Ica néni több, mint 30 évig tanította a gyerekeket a biztonságos és szabályos közlekedésre. Sok diákja állt az elmúlt évtizedekben az országos versenyeken a dobogó valamely fokán.
A „Ki a mester két keréken?” országos verseny leány kategóriában
- helyezett: Tóth Mariann (Békés vármegye)
- helyezett: Novák Emma (Baranya vármegye)
- helyezett: Újföldi Kharisz (Hajdú-Bihar vármegye)
A „Ki a mester két keréken?” országos verseny fiú kategóriában
- helyezett: Vizsi Krisztián (Zala vármegye)
- helyezett: Nágl Roland (Fejér vármegye)
- helyezett: Szabó Adrián Zénó (Baranya vármegye)
Összetett csapatversenyben:
- helyezett: Fejér vármegye csapata
- helyezett: Baranya vármegye csapata
- helyezett: Zala vármegye csapata
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.
Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.

Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.
Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.

Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.
Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.

Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.