Az első autópályát Olaszországban építették, pont 100 éve adták át a forgalomnak.
Olaszországban a ma is létező „Autostrada dei Laghi” Milánó és Varese városait köti össze (az autópálya a nevének – dei Laghi – megfelelően az észak-olasz tavak közötti forgalmat volt hivatott kiszolgálni). A hivatalos átadás 1924. szeptember 21-én volt, a felavatást III. Vittorio Emanuele olasz király, valamint a tervező mérnök, Piero Puricelli végezték. Az első „Autostrada” irányonként egy-egy forgalmi sávval rendelkezett, ám ezek a sávok szélesek voltak. Az út teljes szélessége 11-14 méter között volt, és felülete 18-20 cm vastag betonlapokból állt. Az út vonalvezetése csaknem teljesen egyenes, az íves szakaszokon meghatározták, hogy azok sugara nem lehet kisebb, mint 400 méter, a lejtők szöge pedig nem haladhatta meg a 3 százalékot.
Az első autópálya – eltérően a mai gyorsforgalmi utaktól – szintbeli útkereszteződésekkel épült. A kivitelezés 90 millió lírába kerültek, és több mint négyezer ember dolgozott rajta éjjel nappal, akik kb. kétmillió köbméter földet mozgattak meg. Akkoriban sokan feleslegesnek tartották a beruházást, mert az első időszakban naponta alig néhány tucat autós vette igénybe az új utat (napjainkban több mint 50 millió gépjármű közlekedik az itáliai utakon, 1924-ben alig 85 ezer járműből állt az olasz gépjárműpark). Az „Autostrada” használatáért díjat kellett fizetni, a bevételekből az építési és karbantartási költségeket fedezték.
A reggel 6 és 13 óra közötti menettérti jegyre 20 százalék kedvezmény járt. Érdekesség, hogy 1946-ig az útdíjszedők céges egyenruhát viseltek, és tisztelegtek minden elhaladó autónak. Az „Autostrada dei Laghi” napjainkban az olasz autópálya-hálózat része, és magába foglalja az A8-as és A9-es gyorsforgalmi utakat, amelyek olyan népszerű tavakhoz vezetnek, mint a Lago di Maggiore és a Lago di Como. (Bár 1924 előtt is létezett már néhány autópálya – pl. New York-ban, valamint Berlinben -, de a feljegyzések szerint ezeket nem kizárólag a közforgalom számára, hanem motorsport rendezvények céljából, illetve magánforgalom számára építették. Az első, kizárólag a közforgalom számára átadott gyorsforgalmi út az olaszok szerint az „Autostrada dei Laghi” volt).
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.
Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.

Budapesti útfelújítások
Ferencvárosi és újpesti főútvonalak átépítését kezdeményezi a főváros.
Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.

Mit hoz az új KRESZ?
Még nagyban dolgoznak az érintettek az új KRESZ részletein, azonban mindig nyilvánosságra kerülnek információk a várható változásokról.
Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.

Az autók java egyre megbízhatatlanabb
A neves J.D. Power éves felmérése szerint általánosságban romlott az autók minősége, egyre gyakoribbak a meghibásodások. Alig akad kivétel.