Nyilvánvaló, hogy a haladási sebesség és a közlekedés biztonságának kockázata között összefüggés van. Ez általánosságban azt jelenti, hogy minél gyorsabban haladunk, annál nagyobb az esélye annak, hogy baleset részesévé, sérültjévé, ill. áldozatává váljunk. Az elmúlt időszakban honlapunkon is beszámoltunk arról, hogy már a kisebb mértékű, sokak által jelentéktelennek tartott sebességtúllépés is hatványozottan növeli a közúti balesetek és tragédiák bekövetkezésének kockázatát. Kutatási adatok szerint a haladási sebesség mintegy 10 %-os növelése esetén kb. 25%-kal nő súlyos, és mintegy 45 %-kal a halálos sérülések létrejöttének kockázata. A 20 %-os sebességnövelés már a személyi sérülés lehetőségét 40 %-kal, míg a tragédiák bekövetkezésének kockázatát 100 %-ot meghaladó mértékben, azaz több, mint ötszörösére növeli (forrás: Nilsson, 2004A). A sebességnövelés, ill. csökkenés hatása természetesen más szempontokból is megvizsgálható. Például úgy, ha a haladási sebesség egészen minimális, 1 %-os csökkentésének, vagy éppen 1 km/h-val történő csökkentésének lehetséges következményeit vizsgáljuk meg. Közlekedésbiztonsági kutatások során szakemberek állapították meg, hogy a haladási sebesség átlagos 1 % mértékű csökkenésével 2 %-kal csökkenthető a könnyű személyi sérülés, 3 %-kal a súlyos sérülés, 4 %-kal pedig a halálos sérülés kialakulása közúti baleset bekövetkezése esetén. (Forrás: Aarts, and van Schagen, 2006.) Az ún. „Power Model” alapján – mely a sebességnövelés és a és a balesetek kialakulásának valószínűségét vizsgálja – még ennél is megdöbbentőbb adat állapítható meg. Amennyiben minden egyes járművezető, állandó jelleggel csupán egyetlen km/h-val csökkentené járműve haladási sebességét, úgy ezzel évente 2.200 ember életét lehetne megmenteni Európában. A számítások alapján – a közúti közlekedés jellegzetességeit figyelembe véve – 1.100 fő élete lakott területen belüli utakon, 1.000 fő élete lakott területen kívül, míg 100 fő élete az autópályákon lenne megmenthető.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.