A helyére illesztették a híd medernyílásában az utolsó új acél pályatáblát is, így a végleges szerkezeten járható át a híd (az ott dolgozóknak). A hídpályát várhatóan egy év múlva adják vissza a közúti forgalomnak.
A budapesti Lánchíd elöregedett vasbeton pályaszerkezetét leváltó acél pályaelemek beépítése augusztusban kezdődött. Az első új acéltáblát július végén szállították a helyszínre, és toronydaruval emelték a hídra, majd augusztusban helyezték be a Lánchídba. A december 14-én, kedden került a helyére az utolsó új pályatábla a két hídpillér közötti szakaszon: ez a szerkezeti elem csaknem 11 méter hosszú és 3,5 méter széles, a tömege 8 tonna. A városi szóló autóbusz hosszúságú elemet ezúttal is a különleges sínrendszeren közlekedő bakdaruval mozgatták a hídon, amelyet kifejezetten az átkelőre terveztek, és egyedileg gyártottak.
A Lánchíd felújítása során összesen 94 korszerű, trapézbordákkal merevített, úgynevezett ortotróp acél pályatáblát építenek be. Ezek jelentősen könnyebbek a vasbetonból készült elődeiknél, és már 50 darab került a helyére. A 380 méter hosszúságú Lánchídon 200 méternyi egybefüggő részt alkotnak a behelyezett pályatáblák.
Az új elemek alatt a legfontosabb javításokat már elvégezték, de a bentmaradó szerkezet megújításán a híd alá függesztett állványzatról a következő hónapokban is tovább dolgoznak a szakemberek. A munkák a kereszttartókból 105 darabot vizsgálnak meg, majd tartónként mintegy 30–45 tételt tartalmazó, részletes hibatérképet állítanak össze. Számítások szerint csupán ezeken az elemeken több ezer hibát kell a helyszínen javítani. A károsodott elemek javítására egyedi tervek készülnek, ezek alapján legyártják a szükséges acélszerkezeteket, amelyeket aztán a helyszínen beépítenek.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.