A hosszú hétvége miatt komolyabb volt a forgalom az ország útjain, és sajnos forgalomarányosan nőtt a halálos balesetek száma is.
9 halálos közúti balesetben 11 ember vesztette az életét a múlt héten. Ez szerencsésebb szám, mint 2019 azonos hetében, mikor 11 balesetben 13-an haltak meg, viszont rosszabb, mint a megelőző hét statisztikája. Ennek részben oka a fent említett megnövekedett forgalomsűrűség, valamint, hogy a hosszú hétvége amolyan nyárbúcsúztató hangulatú volt, sokan talán jobban elengedték magukat, ami alapvetően nem baj, csak nem az utakon, vezetés közben kell ezt megélni.
A balesetek okai között túlnyomórészt ismét a sáv-, illetve úttest elhagyás szerepel, a kilencből öt esetben ez volt a baleseti ok. Nem véletlenül hívtuk fel a figyelmet rá két héttel ezelőtt, hogy közlekedve maradjanak a közlekedési sávon belül. Bár elrontott előzés okán a múlt héten egy baleset történt, azonban az volt a legsúlyosabb kimenetelű, három halálos áldozattal. Az előzés a közutakon az egyik legveszélyesebb manőver, ezért nem lehet félvállról venni.
Az előzés során a legfontosabb, hogy mások veszélyeztetése nélkül oldják meg a manővert, és a lehető legrövidebb időn belül. Az autó vagy rendelkezzen az előzéshez szükséges sebességtöbblettel (a megelőzendő járműhöz képest), vagy olyan sebességfokozatot használjanak, amelyben a jármű dinamikus gyorsításra képes. Persze mindezt úgy, hogy a sofőr mindvégig biztosan tudja uralni az autóját, és legyen rá lehetősége, hogy váratlan esetben gyorsan be tudja fejezni a manővert, veszélyhelyzet teremtése nélkül vissza tudjon sorolni.
Az előzés nagyon sok tényezős, sikeres végrehajtása nagyban függ a sofőr rutinjától és a körülményektől. És egy nagyon fontos dolog, amelyet a tapasztalatok szerint az előzést végzők 70 százaléka elhanyagol: használják előzéskor az indexet! A forgalom többi résztvevője ebből tudja meg a szándékot! Úgy a szemből jövő, mint az előzendő jármű, illetve a mögöttes forgalom. Az irányjelzőt az előzés teljes folyamata alatt végig működtetni kell!
A múlt heti balesetekből három esettel a motorkerékpárosok is kivették a részüket, saját hibás esettel és vétlen áldozatként is. Kérjük vigyázzanak a motorosokra, a motorosok pedig óvatosabban hajtsanak.
A múlt heti első halálos baleset Pétervására közelében augusztus 17-én délután történt. Egy 34 éves férfi személyautóval egy jobbra ívelő útkanyarulatban áttért a bal oldali forgalmi sávba, ahol érintőlegesen ütközött a szemből érkező, 34 éves férfi által vezetett tehergépkocsival. Ezt követően a személygépkocsi az útárokba sodródott. Az autó utasai közül egy 33 éves nő a helyszínen meghalt, két 22 éves nő súlyos, egy 26 éves és egy 25 éves nő könnyű sérülést szenvedett. A balesetet feltételezetten okozó sofőr sérülés nélkül megúszta.
Másnap, augusztus 18-án történt a következő halálos baleset. Bogyoszló mellett délután egy 20 éves férfi a motorkerékpárját állva vezetve elvesztette az uralmát a jármű felett és az úttestről jobbra lehaladva egy erdősávba hajtott. A baleset következtében a helyszínen meghalt. Aznap még egy halálos közúti baleset történt, Salgótarján közelében a 21-es számú főúton éjszaka. Egy 43 éves férfi személyautóval elütötte a vele azonos irányban, a belső forgalmi sávban láthatósági mellény nélkül, sötét színű ruházatban gyalogló 67 éves gyalogos férfit, aki a helyszínen meghalt.
Augusztus 20-án történt a következő halálos kimenetelű baleset. Reggel Tarnalelesz mellett a 25-ös számú főúton egy 75 éves férfi személykocsival lehaladt az úttestről és egy fának ütközve állt meg. A baleset következtében a helyszínen meghalt.
Másnap Bicske közelében délután egy 31 éves férfi motoros elvesztette az uralmát a motorkerékpárja felett és egy 30 éves férfi által vezetett mezőgazdasági vontatónak ütközött. A motoros a helyszínen meghalt. A vizsgálat jelenlegi állása szerint a baleset feltételezett oka, hogy a motoros nem az útviszonyoknak megfelelően vezette a járművét.
Augusztus 22-én történt a múlt heti következő halálos kimenetelű baleset. Tiszasas mellett késő délután egy 20 éves férfi személykocsival lehaladt az úttestről és egy fának ütközött. A balesetben a fiatal sofőr a helyszínen meghalt, utasát, egy 20 éves férfit súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba. A vizsgálat szerint feltételezhető, hogy a sofőr nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezette a járművét.
Aznap koraeste történt még egy baleset Pilisjászfalu területén. A 10-es számú főúton egy útkereszteződésben egy 66 éves férfi személykocsival összeütközött egy 53 éves férfi által vezetett motorkerékpárral. A balesetben a motoros a helyszínen meghalt. A baleset feltételezett oka, hogy a személyautó vezetője nem adta meg az elsőbbséget a motorosnak.
Vasárnap, augusztus 23-án két halálos baleset is történt. Hajnalban Szekszárd közelében a 6-os számú főúton egy 20 éves férfi személyautóval közlekedve elvesztette uralmát a jármű irányítása felett, lehaladt az úttestről és egy fának ütközött. A balesetben a gépkocsi egyik utasa, egy 47 éves nő a helyszínen meghalt, egy másik utas súlyos, a gépkocsivezető és további öt fő utas pedig könnyű sérüléseket szenvedett. A vizsgálat szerint a baleset feltételezett oka, hogy a sofőr vezetés közben elaludt.
A vasárnapi második halálos kimenetelű baleset Hajdúnánás mellett történt kora este. Egy 29 éves férfi személykocsival előzésbe kezdett, de nekiütközött annak, akit előzni szándékozott. Ez az autó, amelyet egy 51 éves férfi vezetett, az útról letérve egy fának ütközött. Az előző kocsi pedig összeütközött a szemből érkező, 66 éves férfi által vezetett személygépkocsival. A balesetben az előzést kezdeményező autó sofőrje, és 39 éves női utasa, valamint a szemből érkező autóban utasként ülő 60 éves nő a helyszínen meghalt. Továbbá a balesetben résztvevő autókban ülők közül hárman súlyos sérülést, hárman könnyű sérülést szenvedtek.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.