Már a Szovjetunióban is kísérleteztek a felsővezetékről táplált bánya-dömperekkel, most a Hitachi vette elő az ötletet. A szovjet prototípusokban még nem volt akku, vezetékfüggők voltak.
A Hitachi Construction Machinery és az elektromos megoldásokkal foglalkozó ABB nagy teljesítményű energiatárolási megoldásokat alkalmazó, kibocsátásmentes, akkumulátoros, elektromos meghajtású dömperek kifejlesztésén dolgozik. Azt remélik, hogy az új akkumulátor-technológia lehetővé teszi a bányászati dömperek dízel üzemről elektromos meghajtásra történő átállítását. Az elektromos hajtású jármű a légvezetékről kapja az áramot, és az áramfelvétellel egyidejűleg tölti a fedélzeti energiatároló rendszerét.
A nagy teljesítményű akkuk feltételei a jármű önsúly csökkentésének, illetve a beszerzési- és az élettartam-költségeinek a mérséklésére. Az üzem közbeni töltés miatt nincs szükség töltési célú leállásokra, ami növeli a jármű üzemi hatásfokát és a termelékenység szintjét. A lejtőn lefelé haladó jármű mechanikai energiáját elektromos energiává alakító rekuperációs fékezéssel lehetséges az akkuk töltése, és ezáltal javul a jármű általános hatásfoka.
A bányászatban az üzemeltetők az üvegházhatású gázok csökkentéséért igyekeznek a bányászati gépeket átállítani elektromos hajtásra. A bányaüzemeltetők azt várják a vezető technológiai cégektől, hogy oldják meg a folyamatok villamosítását, és gyorsítsák fel az elektromos hajtásra történő átállás folyamatát. Mivel erősödik az igény a bányászati költségek csökkentésére és a bányaterületek termelékenységének javítására, így olyan hatékony technológiát kell kifejleszteni, amely a versenyképesség és a teljesítmény biztosítása mellett elősegíti a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is.
Ez az első közös fejlesztési program azt követően, hogy a Hitachi Construction Machinery és az ABB 2021 márciusában szándéknyilatkozatot írt alá azzal a céllal, hogy a bányászati szektorban a karbonsemlegesség jelszavával felgyorsítsák az energetikai átállást. A két vállalat az együttműködés keretében olyan megoldásokkal kíván megjelenni a piacon, amelyekkel csökkenthető a bányászatban alkalmazott nehézgépjárművek üvegházhatásúgáz-kibocsátása. Az ipar és a közlekedés minden szintjét eröltetett menetben történik az elektromos átállás.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.