Minden gyakorló szülő hamar rájön, hogy komoly időráhagyással készüljön az autós indulásokkal, ha már megérkezett, vagy megérkeztek a gyerekek. A SEAT által végeztetett felmérés szerint a 2-3 évesek igénylik a legtöbb szülői-időt.
A SEAT tanulmánya szerint a szülők Spanyolországban, Németországban és az Egyesült Királyságban átlagosan 96 órát töltenek évente azzal, hogy beimádkozzák a gyerekeket az autóba. Az indulást leginkább a gyerekeknek a gyerekülésbe való biztonságos elhelyezése és a jármű alapvetőnek gondolt holmikkal való megtöltése késlelteti. Sok szülő éppen ezek miatt késik el a munkából hetente legalább egyszer.
A felmérésből kiderült, hogy a szülők átlagosan 20 perccel hosszabbítják meg a munkanapjukat, hogy a gyerekek autóba ültetése okozta késést ellensúlyozzák. Ez közös mindhárom, a felmérésben részt vett ország eredményében, habár a spanyolok 10 százaléka és a németek 6 százaléka hozzátette, hogy amennyiben ez a folyamat hosszúra nyúlik, az legalább 40 perc hosszabbítást jelent a rutin szempontjából.
Az otthon elhagyása és az autóba történő beszállás szempontjából a két-három éves korú gyerekek igénylik a legtöbb időt. A felmérésben részt vevők szülők 41 százaléka úgy véli, hogy ez a napirendi pont velük a legnehezebb. A megkérdezett szülők egyetértenek abban, hogy a legidőigényesebb része a folyamatnak, amikor a cipőt és a kabátot kell felvenniük a gyerekeknek. Ezen kívül a késés kapcsán a szülőkben felmerült elsődleges okok között szerepel a gyerekülésbe való beültetés, a biztonsági öv bekötése illetve a mosdó utolsó pillanatban történő meglátogatása.
A napirendnek ez a része és az ezzel eltöltött extra idő gyakran azt eredményezi, hogy a szülők késve érkeznek a munkahelyükre. Ez leggyakrabban Spanyolországban fordul elő, ahol a szülők 55 százaléka számolt be arról, hogy hetente legalább egyszer elkésnek munkahelyükről. Közülük is az esetek 45 százalékában hetente egynél többször érkeznek késve és 21 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy minden nap elkésik. Összességében a megkérdezettek csak 19 százaléka állította, hogy soha nem késik el. A brit válaszadók harmada nyilatkozott úgy, hogy hetente legalább egyszer késve érkezik a munkahelyére. Ezzel szemben Németországban a szülők 41 százaléka azt válaszolta, hogy soha nem késik és csupán 23 százalékuk állította, hogy hetente legalább egyszer késve érkezik munkába.
A spanyol szülők több, mint 70 százaléka tart attól a pillanattól, amikor a gyerekeket autóba kell ültetni, 15 százalékuk pedig kifejezetten retteg a napi rutin ezen részétől. Németországban az idegeskedők tábora 58 százalékra csökkent és mindössze 4 százalék számolt be intenzív szorongásról. A spanyol szülők több, mint fele nyilatkozott úgy, hogy ebben a stresszes helyzetben néha hangosan-, de legalább magukban káromkodnak, 15 százalékuk pedig gyakran teszi ezt. A német családok esetében csupán 42 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy időről időre káromkodik egyet, miközben beülteti a gyerekeket az autóba.
A lehető leggyorsabb és legsimább beszállás érdekében sok szülő a jól ismert jutalmazási játékot veti be. A legnépszerűbb technikák közé tartozik, amikor a gyerekek hallgathatják a kedvenc zenéjüket, kaphatnak valamit a célba érkezéskor, tableten nézhetik a kedvenc programjukat vagy édességet kínálnak fel a szülők. Spanyolország az az ország, ahol a jutalmazás leginkább elterjedt, a szülők közel háromnegyede használja azt. Ezzel szemben Németországban a szülők 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy alkalmazza ezt a technikát, míg az Egyesült Királyságban alig több, mint 25 százaléka a szülőknek teszi ugyanezt.
Annak ellenére, hogy a napi rutin ezen része kellemetlenségeket okozhat a szülők számára, 96 százalékuk mégis azt állította, hogy élvezi a gyerekekkel való autózást. A családi utazások legjobban várt része a szülők válaszai alapján az, hogy beszélgethetnek a gyerekekkel, hangosan énekelhetnek velük együtt és hallgathatják egyedi és naiv meglátásaikat a világról. Röviden: végül megéri a vitatkozás, a rohanás és a káromkodás, amikor a nevetésüket hallhatják az autóban.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.