Az Egyesült Államokban 1974-ban lépett hatályba a „The National Maximum Speed Law (NMSL), mely jelentős mértékben korlátozta a gépjárművek lakott területen kívüli utakra engedélyezett legnagyobb haladási sebességét.
Meg kell jegyezni, hogy a törvény meghirdetésének hátterében első sorban nem közlekedésbiztonsági, hanem gazdasági szempontok álltak. Az NMSL ugyanis része volt annak a szövetségi szintű szabályozási csomagnak, melyet az Egyesült Államok szenátusa az 1973. évi olajár emelkedés válaszlépéseként hívott életre. A kőolaj árának robbanásszerű emelkedése következtében ugyanis krónikus üzemanyag hiány lépett fel az USA-ban, mely már olyan mértékű volt, hogy kihatott a Föld legerősebb gazdaságának működőképességére is. Az üzemanyag termelés nem kevesebb mint 15%-kal esett vissza. Ezért mindennapos jelenségnek számított, hogy az üzemanyag töltő állomások százainál nem lehetett üzemanyaghoz jutni, korlátozták továbbá a vásárolható üzemanyag mennyiségét, vasárnap pedig általános vásárlási tilalmat rendeltek el az üzemanyagokra.
A gazdaság, első sorban az ipar megsegítését célzó, általános sebességkorlátozást elrendelő jogszabály életbe lépésétől ugyanakkor a balesetszám csökkenését is remélték. A törvény tervezetét az akkori elnök, Richard Nixon ismertette 1973. november 26-án. Az elnök eredeti javaslata szerint a személygépkocsik megengedett legnagyobb sebessége szövetségi szinten nem haladhatta volna meg az 50 mph-t (80 km/h-t), míg – és ez igencsak érdekesség – a tehergépkocsikra és az autóbuszokra ennél nagyobb, legfeljebb 55 mph sebességet szándékoztak meghatározni.
A jogszabály számos szövetségi állam tiltakozását, ellenállását váltotta ki, mely részben arra vezethető vissza, hogy korábban a járművek haladási sebességének a szabályozása nem a szövetség, hanem az adott állam hatáskörébe tartozott (Kalifornia állam éppen akkoriban csökkentette a lakott területen kívüli sebességet 75 mph-ról 70 mph-ra, a további korlátozást kifejezetten ellenezte). Végezetül a törvényhozási viták során a sebességhatár részben módosult.
Az NMSL-t a szenátusi jóváhagyást követően Nixon elnök 1974. január 02-án írta alá, és a szabályok 60 nappal később léptek hatályba. A törvény értelmében a legalább négy forgalmi sávból álló, úgynevezett osztott pályás utakon a járművek megengedett legnagyobb sebessége nem haladhatta meg egyetlen állam területén sem az 55 mph-t (ez kb. 90 km/-nak felel meg).
A korábbi általános felső sebességhatár egyébként 75 mph (kb. 120 km/h) volt, így a sebességkorlátozás mértéke jelentős volt. Ez a sebességszabályozás az NMSL 1987. évi módosításáig volt érvényben. Az intézkedésnek gazdasági és közlekedésbiztonsági hatásai egyaránt voltak. Gazdasági szempontból a törvény kihirdetése által az üzemanyag fogyasztás 2,2%-os csökkenését várták, ám az valójában csak 0,5-1,0%-kal csökkent.
A sebességkorlátozás legfontosabb közlekedésbiztonsági hatása a közúti halálos áldozatok számában mutatkozott meg. A hivatalos baleseti statisztikai adatok szerint a törvény hatályba lépését követő első évben a közúti balesetben meghalt személyek száma jelentősen, 17,14%-kal csökkent, mely csaknem 9 000 emberi életet megmentését jelenti! (az 1973. évi 54 052 halálos áldozattal szemben 1974-ben 45 196 fő vesztette életét közlekedési balesetben az USA közútjain).
A teljesség érdekében hozzá kell tenni, hogy több szakértő volt azon az állásponton, hogy bár az áldozatszám csökkenés nagyrészt a sebességkorlátozás eredménye, de a kedvező folyamatban egyéb tényezők is közrejátszottak. Az üzemanyag hiány következtében például csökkent a mobilizációs szint, és érezhetően kevesebb gépjármű vett részt a közúti közlekedésben.
A szövetségi szintű sebességkorlátozást végül minden állam elfogadta és bevezette saját területén. Az 1974. január 02-t közvetlenül követő szabályozások szerint a lakott területen kívüli útvonalakon a megengedett legnagyobb sebesség értékek az alábbiak voltak:
12 államban 55 mph (90 km/h)
9 államban 50 mph (80 km/h)
29 államban pedig az előzőeknél alacsonyabb érték.
Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.

Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.