A napsütés, a száradó utak hamar előcsalogatják a motorkerékpárosokat, akik jól teszik, ha az első gurulás előtt műszakilag átnézik, vagy átnézetik a gépeiket.
A motorkerékpárosok 85 százaléka idényjellegűen használja a gépét, legyen az robogó vagy speed-motor. A hideg időre eltett gépeket mindenki a lehetőségeihez mérten tárolja, van amelyiknek meleg-, száraz hely jut, másokat a plázák motorparkolóiban hagynak, és akad olyan kétkerekű is, amelynek a szabadban tárolás jut osztályrészül. A tárolás módja azon nem változtat, hogy az első használat előtt át kell nézni műszakilag a gépeket, azon azonban igen, hogy mennyi munkát és figyelmet igényel az átvizsgálás és az útrakész állapotba hozás.
Elég kézenfekvő első feladat az akkumulátor ellenőrzése. Aki bevitte zárt, védett helyre, neki is illik feltölteni, aki pedig kint hagyta a gépben, szintén jól teszi, ha használat előtt feltölti, akkor is, ha be is indítható vele a motor. Nem biztos, hogy az első motorozás során fel tud töltődni a lemerült akkumulátor, bár ez nagyban függ az akku eredeti állapotától, korától, típusától. Érdemes megtisztítani a sarukat.
Ellenőrizni kell a gumiabroncsok állapotát és nyomását. Ha valaki esetleg a télire elrakáskor lekezelte műanyagápolóval a gumikat, és jutott a futófelületre is, azt jó indulás előtt eltávolítani, illetve az első kilométereken óvatosan menni, amíg lekopik a felületről. A kerekeknél jó ellenőrizni a fékeket, nem gyógyultak-e össze a tárcsák és a betétek, illetve működnek-e rendesen, a munkahengerek nem álltak be. Ha igen, akkor érdemes előbb szervizbe vinni a motort fékrenoválásra – a fékfolyadékot is két évente illik kicserélni.
Érdemes visszagondolni, hogy a hűtőfolyadék és a teleszkópolaj mikor volt cserélve, és megnézni a gépkönyvet, hogy ezt mennyi időnként ajánlja a gyártó és ennek megfelelően cselekedni. És persze nem kell a motorolajról sem megfeledkezni, indulás előtt legalább egy szintellenőrzés erejéig. Idősebb gépeknél hasznos az üzemanyagvezetékek és a hűtőcsövek állapotának az ellenőrzése is, a repedezett csöveket érdemes cserélni-, vagy cseréltetni, illetve akkor is a csere a megoldás, ha a csőcsonkoknál már párásodik a csővég fáradása miatt. Nem rossz gondolat a lánchajtású gépeknél ellenőrizni a láncfeszességet sem.
Mikor minden rendben, akkor be lehet röffenteni a gépet, és hagyni, hagy járjon egy kicsit. Melegedjen fel, járja át a kenőanyag, kiderüljön összejött-e dugulás az üzemanyagrendszerben a hosszú pihenés alatt. Érdemes még ellenőrizni az elektromos berendezések működését, minden világítson, jelezzen, ha kell, és neki lehet indulni az első körnek. Előbb még óvatosan, mert az embernek is vissza kell szoknia az úthoz, nem csak a gépnek.
Ha síszezon, akkor tetőbox
13 tetőboxot tesztelt a legismertebb német autóklub az ADAC. A sítúrák elvárásaiból indultak ki.
Ha síszezon, akkor tetőbox
13 tetőboxot tesztelt a legismertebb német autóklub az ADAC. A sítúrák elvárásaiból indultak ki.
A nyestek kedvenc játszótere
Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.
A nyestek kedvenc játszótere
Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.
Ködös, nedves időt jósolnak a következő napokra!
A tartós ködös időben nagymértékű a csapadék lecsapódása az útfelületekre. Ezért ezek nyálkássá, erősen csúszóssá válnak, jobban, mint az esős felület, mivel most a fagypont körüli hőmérsékletben megindul a jegesedés!
Ködös, nedves időt jósolnak a következő napokra!
A tartós ködös időben nagymértékű a csapadék lecsapódása az útfelületekre. Ezért ezek nyálkássá, erősen csúszóssá válnak, jobban, mint az esős felület, mivel most a fagypont körüli hőmérsékletben megindul a jegesedés!
Elő a jégkaparókkal!
Beköszöntött az az időszak, amikor a szabadban parkoló autók üvegfelületeire reggelre ráfagy a pára, vékony, jeges felületet képezve. Elindulás előtt ezt gondosan le kell takarítani!
Elő a jégkaparókkal!
Beköszöntött az az időszak, amikor a szabadban parkoló autók üvegfelületeire reggelre ráfagy a pára, vékony, jeges felületet képezve. Elindulás előtt ezt gondosan le kell takarítani!
Jár büntetés a télen nyári gumit használóknak?
Sokakban felmerül a kérdés, hogy büntethető-e az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használat, illetve az ilyen esetet miként ítéli meg a hatóság és a biztosítók egy esetleges baleset után?
Jár büntetés a télen nyári gumit használóknak?
Sokakban felmerül a kérdés, hogy büntethető-e az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használat, illetve az ilyen esetet miként ítéli meg a hatóság és a biztosítók egy esetleges baleset után?
Mire számítsunk a gumisnál?
Szerelési árak, gumiabroncs árak, mitől lehet olcsóbb, mitől drágább a téligumira való átállás.
Mire számítsunk a gumisnál?
Szerelési árak, gumiabroncs árak, mitől lehet olcsóbb, mitől drágább a téligumira való átállás.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Most már tényleg jöjjön a téligumicsere!
Vasárnap már december, jövő pénteken jön a Mikulás, várhatóan tartósan hideg idő lesz, ködös, nedves reggelekkel, nem mindegy milyen gumikon jár az autós.
Most már tényleg jöjjön a téligumicsere!
Vasárnap már december, jövő pénteken jön a Mikulás, várhatóan tartósan hideg idő lesz, ködös, nedves reggelekkel, nem mindegy milyen gumikon jár az autós.