Ma már teljesen természetes, hogy az autóba a gyerekek a számukra készített biztonsági ülésben utaznak. Pedig nem volt ez mindig így.
Korábban írtunk a gyermekülések biztonságos használatáról. Az említett cikkben felsorolt komplex kínálat kialakulásához közel 100 év kellett, a fejlődés a kezdeti fémvázas kis ülésektől indult.
1928 augusztus 16-án, Gertrude Muller, amerikai üzletasszony társával benyújtotta az első „Comfy-Safe Auto” szabadalmat. A Comfy-Safe ülést fémvázzal rögzítették az autóülés aljához és a háttámlájához. Így oldották meg, hogy a gyerek magasabban üljön, ezáltal kilátott az autóból. A ülőkéhez tartozott egy heveder is, amely megakadályozta, hogy egy hirtelen fékezésnél a gyerek kiessen az ülésből.
Aztán szép lassan a gyerekülések a hátsó ülésre kerültek, az elsődleges funkciójuk pedig az volt, hogy a visszapillantó tükörben a szülő lássa a hátul ülő gyereket. 1962-ig kellett várni, amikor már valóban biztonsági gyereküléseket kezdtek gyártani. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a biztonsági övvel is csak 1959 után kezdték el felszerelni a járműveket.
És megint egy nő, egy anya, Jean Helen Ames brit újságíró az, aki elsőként javasolt biztonsági üléseket az autóban utazó gyerekeknek. Fia, Richard Ames szerint az anyja arra törekedett, hogy ő a lehető legnagyobb biztonságban legyen az autóban.
Aztán egyre többen kezdtek el foglalkozni a biztonsági gyereküléssel. Leonard Rivkin, egy denveri üzletember és nyugdíjas építőmérnök olyan vasvázas ülésmagasítóval ellátott ülést tervezett, amely egy akkoriban forradalmi, ötpontos hevederrendszert használt. Az ötlet onnan jött, hogy az autójába hátulról belerohantak, fia pedig a hátsó ülésről előre repült a felesége lábai elé.
1964-ben egy svéd professzor, Bertil Aldman felismerte a hátrafelé néző autósülések védő hatását, miután megnézett egy amerikai tévéműsort, amely az űrhajósok helyzetét mutatta be a Gemini űrkapszulában. Ő tervezte az első menetiránynak háttal beszerelendő autósülést. Ennek nyomán Svédország felállította a „T-szabványt”. Ennek köszönhetően a svéd gyerekek 4 éves korukig ma is hátrafelé néző gyerekülésben ülnek.
1968-ra az autógyártók is megtervezték az első biztonsági gyereküléseket. A Ford kifejlesztette a Tot-Guardot, a General Motors pedig a Love Seat-et. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően 1997-ben megjelent az első ISOFIX rendszer, ahol a gyerekülést már nem a biztonsági övvel, hanem a karosszériába épített horgonyrendszerrel lehet rögzíteni. Ma pedig már csak a pénztárca szab határt annak, hogy ki, milyen biztonsági gyerekülést vagy ülésmagasítót használ az autójában.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.